تاد هاوارد، کارگردان بازی استارفیلد به تازگی در مورد گیم پلی این بازی و جنبه های مختلف آن صحبت کرده و جزئیات جالبی را در مورد آن فاش کرده است.
همچنین، زمانی که صحبت از سفرهای بین ستاره ای و فضایی به میان می آید، تیم سازنده بازی سعی کرد تعادلی بین طراحی واقعی و خطرناک سیستم ایجاد کند. در حالی که سفر فضایی Starfield خطرناک است، هیچ نوار سوختی وجود ندارد و بازیکنان نگران گم شدن در فضا نیستند. زیرا به گفته تاد هاوارد این مکانیک اصلا سرگرم کننده نیست.
اگر استارفیلد به تعویق نیفتد، این بازی بالاخره در چند ماه آینده به دست گیمرها خواهد رسید. این بدان معناست که هنوز اطلاعات زیادی در مورد RPG علمی تخیلی Bethesda وجود ندارد. البته در ماه های اخیر جزئیات بیشتری از این بازی فاش شده است و اخیرا تاد هاوارد اطلاعات بیشتری از آن فاش کرده است.
Starfield در تاریخ نامشخصی در نیمه اول سال 2023 بر روی پلتفرم های Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.
کارگردان بازی تاد هاوارد در مصاحبه ای جدید در پادکست Lex Fridman جزئیات بیشتری در مورد این بازی ارائه کرد به عنوان مثال تایید شد که سیستم های ستاره های مختلف در دنیای بازی دارای سطوح متفاوتی خواهند بود. این بدان معناست که بازیکنان ماموریت هایی با دشواری های مختلف را در مکان های مختلف پیدا خواهند کرد.
در خارج از سفینه فضایی خود، هنگامی که بر روی سطوح مختلف سیارات استارفیلد قرار می گیرید، بسته به نوع لباسی که می پوشید، واکنش های متفاوتی نسبت به عناصر مختلف آن سیاره مانند دما، گازها و سموم جو و هوا نشان خواهید داد. همه چیز به سیاره ای که در آن هستید بستگی دارد. هاوارد در این مصاحبه همچنین از مزایای توسعه بازی به صورت انحصاری برای کنسول X/S Xbox Series صحبت کرد و در مورد روند ساخت بازی The Elder Scrolls 6 صحبت کرد.