مدیر عامل استودیو Larian توضیح می دهد که چگونه کار بر روی پورت Xbox Series S Baldur’s Gate 3 باعث بهبود عنوان نقش آفرینی آن در سایر پلتفرم ها شد.
اینکه آیا کنسول Xbox Series S و سختافزار نسبتاً ضعیفتر آن مانع کار توسعهدهندگان بازی این نسل میشود یا نه، موضوع بحثبرانگیزی بوده است، و حتی اینکه آیا احتمالاً در آینده نیز چنین خواهد بود، اکنون یک نمونه قابل توجه از این موضوع وجود دارد. این. چگونه این کنسول به یک بازی در بخش فنی در همه پلتفرم ها کمک کرد.
استودیوی Larian در حال حاضر در حال کار بر روی آوردن بازی تحسین شده Baldur’s Gate 3 به Xbox Series X/S است و نسخه Xbox Series S دلیل اصلی تاخیر در آوردن این بازی به کنسول نسل نهم از سوی مایکروسافت است. به عنوان بخشی از روند بهینه سازی در حال انجام، این نسخه منجر به بهینه سازی های قابل توجهی در استفاده از حافظه بازی شده است.
Swen Vincke، مدیر خلاق Baldur’s Gate 3 و مدیر عامل Larian Studios، اخیراً نمودارهایی را در توییتر به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد چگونه استفاده از حافظه Baldur’s Gate 3 به لطف کار استودیو روی نسخه Xbox Series S بهبود یافته است. بین سپتامبر تا امروز، استفاده از رم از 5.2 گیگابایت به 4.7 گیگابایت کاهش یافته است که حدود 10 درصد کاهش دارد. علاوه بر این، استفاده از VRAM از 3.5 گیگابایت به 2.3 گیگابایت کاهش یافت که نشان دهنده کاهش قابل توجه 34 درصدی است.
احتمالاً تنها زمانی که بازی بر روی کنسولهای ایکس باکس منتشر میشود، متوجه خواهیم شد که تیم سازنده چگونه این کار را انجام داده است، اما هنوز هم خوب است که میبینیم روند بهینهسازی بازی برای سختافزار سری S به Larian کمک کرد تا عملکرد آن را بهبود بخشد. تمام مواد
بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر برای پلی استیشن 5 و رایانه شخصی در دسترس است. سری ایکس باکس از سوی دیگر، شایعات جدید منتشر شده حاکی از انتشار این نسخه در تاریخ 6 دسامبر است.
منبع: Gamingbolt