سایت GameIndustry.biz برای درک بهتر وضعیت کار در این استودیو با تعدادی از کارمندان فعلی و سابق From Software صحبت کرد. به یاد داشته باشید که استودیوی Fram Software اجازه مصاحبه با اعضای تیم خود را چه در حین فعالیت و چه زمانی که آنها از تیم جدا می شوند را نمی دهد. به همین دلیل این افراد ناشناس خواهند ماند.
از جهاتی شرایط سخت است. برای درست کردن کارها تلاش زیادی لازم است، اما غلبه بر موانع و شرایط سخت در این استودیو بسیار راضی کننده است. درست مثل شکست دادن یک رئیس در دارک سولز.
اکثر مشاغل و دفاتر از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فعال هستند، اما Fram Software رویه متفاوتی دارد. این استودیو بازه زمانی 11 صبح تا 17 را برای فعالیت خود انتخاب کرده است. اگرچه او آن را “ساعت کاری انعطاف پذیر” می نامد.
کار در این استودیو برای شما مفید است زیرا نه تنها روی یک عنوان AAA کار می کنید، بلکه با همکاران فوق العاده با استعدادی کار می کنید که علاقه زیادی به بازی هایی که می سازند دارند و از صمیم قلب به آنها اهمیت می دهند.
در فوریه گذشته، Bandai Namco اعلام کرد که حقوق ماهانه خود را 362 دلار افزایش می دهد و در پی این اعلام، حقوق کارکنان این شرکت از 1681 دلار به 2101 دلار افزایش یافت. با این حال، به نظر نمی رسد که افزایش دستمزد برای FromSoftware Studios اعمال شده باشد.
چرا با وجود بحران و حقوق پایین هنوز رضایت شغلی در فرام سافت ور وجود دارد؟
با توجه به رشته های مختلفی که من در آنها کار کرده ام و با توجه به تجربه شخصی ام، ژاپن از نیروی کار خود فراتر از استانداردها تا جایی که تصور می شود استفاده نمی کند. ژاپن تعطیلات زیادی دارد و قانونی وجود دارد که اعضای Fram Software نمی توانند از ساعت 10 شب در استودیو بمانند و به کار خود ادامه دهند و 90٪ از مواقع اعضای تیم فقط تا ساعت 21 کار می کنند.
اما فرام سافت ور برای اضافه کاری چه مزایا و حقوقی را در نظر می گیرد؟ به گفته یکی از اعضای این استودیو، اصولاً هر ساعت اضافه برابر با حقوق پایه (به ازای هر ساعت کار عادی) است، اما بعد از نیمه شب، هر ساعت اضافی معادل نیمی از حقوق ساعات معمولی حق الزحمه دارد. . این رویکرد در شرکت های ژاپنی غیرمعمول است، زیرا اصولاً برای کار بعد از نیمه شب، دستمزد ساعتی باید بیشتر از حقوق پایه باشد.
بررسی های اعضای استودیو در مورد شرایط کاری From Software در سایت Glassdoor موجود و قابل خواندن است و بازه زمانی 2012 تا 2019 را در بر می گیرد. در این بررسی ها، چندین عضو استودیو در حین توسعه بازی ها به Crunch اشاره کردند. این موضوع باعث شده است که در ژاپن دائما بحث «اضافه کاری» و «کم دستمزد» مطرح شود.
پس از موفقیت گسترده Elden Ring، نظرات منفی در مورد وضعیت کاری Fram Software در توییتر مشاهده شد، اما در مورد سلامت کار و وضعیت کرانچ در این استودیو چطور؟
نظرت راجع به آن چیست؟
با این حال، سایر اعضا خاطرنشان کردند که در Fram Software کمی مشکل وجود دارد. به نظر می رسد که کرانچ در همه بخش ها اتفاق نمی افتد و فقط برخی از آنها نیاز به کرانچ دارند. شخصی در این باره گفت:
یک نفر اشاره کرد که کار در Fram Software “تجربه ای عالی بود” و دیگری در مورد این موضوع موارد زیر را توضیح داد:
در هر صورت، این نرخ پرداختی کمتر از حد متوسط برای Fram Software است. البته یکی از اعضای تیم FramSoftware اشاره کرد که FramSoftware یک “سازمان بزرگ” نیست، که البته درست است. به عبارت دیگر، در ماه می 2022، Fram Software تنها 349 کارمند داشت.
یکی از این افراد “کار کردن فراتر از زمان استاندارد” را رد کرد و خاطرنشان کرد که چنین چیزی درست نیست:
در دورههای حساس نزدیک به انتشار یک بازی، مجبور بودم صبح زود کار کنم و دو تا سه ماه فراتر از ساعات عادی کار کنم.
با وجود بحران جزئی و حقوق کم، به نظر می رسد که رضایت شغلی در Fram Software بسیار بالا است و بسیاری از اعضای تیم علیرغم انتقادهایی که فرموله شده بودند، همچنان تجربه لذت بخشی از کار در استودیو داشتند. یکی نظر داد که ساعت های طولانی کار کردن مثل بازی Dark Souls است. او در این باره گفت:
طبق دادههای Career Connection، متوسط حقوق سالانه در Fram Software 3.41 میلیون ین (25000 دلار) بود که بسیار کمتر از حقوق 5.2 میلیون ین (38000 دلار) کارکنان در Fram Software است. Atlus. یکی از این افراد ناشناس توضیح داد که حقوق پرداخت شده توسط From Software با توجه به هزینه زندگی در توکیو “ناکافی” است. سایر پاسخ دهندگان نیز از پرداخت ها راضی نیستند. به عنوان مثال، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در توکیو 1477 دلار و هزینه زندگی به طور متوسط 1008 دلار خواهد بود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری