معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این صنعت خلاق، گرایش 34 میلیون ایرانی به بازی های رایانه ای و توانمندی های بالقوه کشور در عرصه های فرهنگی، تاریخی را برجسته کرد. ، ادبیات و جوانان.
به گزارش ICTNN، روحالله دهقانی فیروزآبادی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی; حسنلو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دبیر تیم توسعه فرهنگی و فناوری های نرم، محمدامین حاجی هاشمی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و جمعی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بازی های رایانه ای برگزار شد; وی با تاکید بر اینکه رویداد سرمایه گذاری که به این جشنواره اضافه شد اتفاق مثبتی است و می تواند به توسعه این صنعت خلاق کمک کند، افزود: اگرچه برای شروع این میزان سرمایه گذاری قابل تقدیر و فرخنده است، اما با در نظر گرفتن توانمندی های کشور در پیش بینی می شود در این زمینه میزان سرمایه گذاری در بازی های رایانه ای در آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی گفت: خداوند عشق خود را به بشریت در دو موهبت عقل و حیات نشان داده است و در سایه این دو نعمت الهی دو فرزند علم در سایه عقل و فرهنگ در سایه حیات شکل گرفته اند. .
رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم زمانی به فناوری دست می یابد که وارد عرصه ظهور و ظهور شود. اما فرهنگ محصول هنر را تولید می کند. بنابراین، دو محصول نهایی فناوری و هنر، حاصل علم و فرهنگ است.
دهقانی فیروزآبادی ترکیب فناوری، نوآوری و بازار را زمینه ساز شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان دانست و ادامه داد: کسب و کارهای دانش بنیان ترکیبی نوآورانه از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری های فناورانه ارائه می دهند. از سوی دیگر، زمانی که خلاقیت و هنر با تجارت ترکیب می شود، کسب و کارهای هنری و فرهنگی متولد می شوند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این عصر در هم می آمیزند، یک نهاد جدید و منحصر به فرد به نام کسب و کار یا نهاد خلاق را تشکیل می دهند. در شرکتهای خلاق، بال فناوری و خلاقیت قویتر است و در ستادهای فرهنگی و فناوری نرم، این موضوع مورد توجه و حمایت قرار میگیرد.
دهقانی فیروزآبادی، دستیار علمی ریاست جمهوری، صنعت خلاق بازی های رایانه ای را یکی از فرصت های بزرگ برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال دانست و گفت: امروزه رقابت تجاری بر توجه و زمان متمرکز شده است که محتوا جذب خواهد کرد. عمومی. در ایران به طور متوسط 34 میلیون نفر در روز 95 دقیقه یا سه میلیارد نفر دقیقه بازی می کنند که نشان دهنده ظرفیت فوق العاده ای برای ایجاد ارزش افزوده، فرهنگ سازی و آموزش است. بنابراین باید به این حوزه به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی از بازاری با این وسعت و مقیاس صحبت می کنیم، قطعا باید شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه باشیم. توجه ویژه معاونت علمی به حمایت از توسعه این صنعت خلاق به دلیل اهمیت فراوان این حوزه است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات