بررسی 10 پست برتر پلتفرم توییتر در سال 1400 نشان می دهد که 8 مورد از این پست ها که بر اساس تعداد لایک ها نوشته شده است، مربوط به زندگی روزمره افرادی است که بسیار مورد توجه کاربران این فضا قرار گرفته است. موضوعاتی مانند تصویر کودک در ساحل، گریه در حمام، صحبت با مراجعه کنندگان دندانپزشک و مشکلات آنها، لیست بیماران کرون ارسال شده توسط پرستار، گزارش خطای پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان و غیره. از جمله این موضوعات . علاوه بر این، دو مورد از 10 عکس محبوب در این زمینه به وضعیت افراد مشهور مانند بازیگران و خواننده ها مربوط می شود. بازتاب سه گانه سیامک انصاری، همایون شجریان و علیرضا عصار و مقایسه آن با عکس های این افراد پس از 25 سال و همچنین اولین پست عباس جمشیدی فر بازیگر سینما و تلویزیون از پرمخاطب ترین پست ها بود. در سال 1400
این نظرسنجی با منابع داخلی و کاربران انجام شده است.
به گزارش ICTNN، «بتا» در ادامه نوشت: مقایسه آمار توییتر در سال 1999 و 1400 نشان می دهد که تعداد کل کاربران فارسی زبان از 2 میلیون کاربر در سال 1999 به 3.2 میلیون کاربر در سال 1400 افزایش یافته است. 500 میلیون تا 790 میلیون این در حالی است که تعداد کاربرانی که بیش از 100 هزار مشترک دارند 170 نفر و بیش از 20 هزار مشترک حدود 1.3 هزار کاربر بوده است. توییتر میلیون ها کاربر فارسی زبان دارد.
یکی دیگر از نکات مهم این پلتفرم فضای محاوره ای و آشنای آن است. به نوعی بسیاری از محتوای تولید شده در این پلتفرم به بازتاب وضعیت فعلی کاربر در زندگی روزمره او مربوط می شود.
کاربران در توییتر مطالبی را درباره وضعیت روزانه خود در خانه، محل کار، شهر، در یک جلسه دوستانه و غیره تولید و منتشر می کنند.
با نگاهی به 1400 پست برتر پلتفرم توییتر، متوجه می شویم که اکثر کاربران ایرانی توییتر به این شبکه اجتماعی به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنند. اما برخی از داستان های روزانه که در این زمینه تولید و منتشر می شود، با رویکردی کنایه آمیز و بسته حکایت از مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در بین کارشناسان، شبکه اجتماعی توییتر به عنوان پایگاه نخبگان شناخته می شود. این پلتفرم به عنوان فضایی رایگان برای اظهار نظر کاربران نسبت به سایر شبکه های اجتماعی شناخته می شود.
با وجود شایعات فراوان در این زمینه، نباید رویکرد خبری این بستر را نادیده گرفت. بخش قابل توجهی از اخبار ابتدا توسط کاربران این پلتفرم تولید می شود و به مرور زمان و حتی با تاخیری چند روزه در سایر شبکه های اجتماعی و سایت های خبری بررسی و مرور می شود.
فضای آزادی در توییتر به گونه ای است که بیشتر شایعات در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و … منتشر می شود. از این پلتفرم تولید و به پلتفرم های دیگر گسترش می یابد.
در این گزارش به بررسی پیام هایی که در توییتر ارسال شده است می پردازیم و با بررسی تقریبی 800 میلیون توییت، 10 پیام برتر توییتر را معرفی می کنیم. ملاک برتری پست در این گزارش، تعداد لایک های دریافتی برای هر توییت بوده است.
توییتر یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد توییتر «محدودیت کلمه» آن است. این پلتفرم هم از طریق اپلیکیشن موبایل و هم از طریق نسخه تحت وب در دسترس کاربران قرار می گیرد. هر پیامی که در این شبکه ارسال می شود، توییت نامیده می شود.