سرپرست فرمانداری سرخس در خصوص جزییات این قرارداد بین المللی اطلاعات بیشتری ارائه نکرد و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این زمینه اطلاعی ندادند.
حمل و نقل انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر است. این نوع حمل و نقل بیشتر در حمل و نقل ترکیبی رایج است که از وسایل نقلیه مختلفی مانند کشتی، هواپیما، قطار، کامیون، تریلر و سایر وسایل نقلیه برای ارسال کالا به مقصد استفاده می شود. جریان انتقال اغلب با تخلیه و بارگیری مجدد همراه است و به دو شکل انتقال مستقیم و انتقال غیر مستقیم است.
مدیر این شرکت چینی تصریح کرد: سرمایه گذاری اولیه ما در این مجتمع برای فاز اول 50 میلیون دلار است و تا چند سال آینده به 5 میلیارد دلار می رسد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و در 185 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
حسن نوری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ICTNN افزود: این قرارداد بین این شرکت چینی و منطقه ویژه منعقد شد و قرار است تسهیلات انتقال کالا از ناوگان ریلی به ناوگان جاده ای و بالعکس در زمینی ساخته شود. 27 هکتار. .
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مدیر این شرکت چینی اردیبهشت ماه در نشست مشترک با مسئولان این منطقه ویژه اقتصادی گفت: به اتفاق همکاران طی هفته های گذشته امکانات و موقعیت مکانی از چندین منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران از غرب تا شرق بازدید کردیم و در کمال تعجب تحت تاثیر مجموعه امکانات و قابلیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس قرار گرفتیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی ماه جاری در گفت و گو با خبرنگار ICTNN اظهار داشت: در پی بازدید مدیران ارشد یک شرکت کشتیرانی چینی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این شرکت چینی تصمیم به پهلوگیری کانتینرها در این منطقه ویژه اقتصادی گرفته است. برای ترخیص کالا کشورش با دیگر کشورهای منطقه است.
محمدرضا کلایی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس پتانسیل بالایی برای تجارت با چین دارد و امکانات بارگیری و ریلی منطقه می تواند در جهت افزایش صادرات و ترانزیت کالا با چین و سایر کشورها باشد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: طی 2 سال گذشته قطارهای متعددی از مبدأ چین به سرخوس تردد کرده اند و می توان گفت مسیر ریلی و تجاری از گردنه هورگوس در شرق چین به سرخوس اقتصادی و اقتصادی است. کاملا اقتصادی
وی گفت: سهم طرفین در این قرارداد 50 درصد به طور مساوی است و تسهیلات حمل و نقل به صورت مشترک انجام می شود.
وی افزود: برنامه اصلی ما ایجاد 2 مرکز ترخیص کالا در بندر انزلی گیلان و سرخس در خراسان رضوی است که بلافاصله پس از بازگشت، نمایندگی این شرکت را در انزلی و منطقه ویژه سرخس مستقر خواهیم کرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری