اینستاگرام تنها راه کسب درآمد آنلاین نیست، اما اگر تصمیم گرفته اید که پلتفرم مناسب شماست، باید راه های مختلف کسب درآمد از محتوای خود را بدانید.
به گزارش ICTNN، محتوای اسپانسر شده یکی از بهترین راه ها برای اینفلوئنسرهای کوچک برای کسب درآمد در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها می توانند کمک کنند محصولات و خدمات یک برند توسط افراد بیشتری دیده شود و برندها لزوماً به دنبال تأثیرگذار با میلیون ها دنبال کننده نیستند. برندهایی با بودجه کمتر ممکن است ترجیح دهند با اینفلوئنسرهای کوچکتر کار کنند که تعامل بالا و هزینه کمتری دارند.
اکثر این قراردادها قابل مذاکره هستند و می توانند از یک پست واحد تا مجموعه ای از پست ها، داستان ها یا ریل هایی باشند که پیشنهادات برند را برجسته می کنند. در مقابل، سازندگان محتوا محصولات یا خدمات رایگان، هدایا، معرفی به دنبال کنندگان برند یا پول (یا ترکیبی از هر دو) را دریافت می کنند.
طبق گزارش تایم، اینفلوئنسرها به طور کلی بر اساس تعداد فالوورهایی که دارند رتبه بندی می شوند.
طبق بررسی اسپاتیفای، پنج سطح به همراه پتانسیل درآمد معمولی در هر پست به شرح زیر است:
نانو: 1000 تا 10000 فالوور (10 تا 100 دلار برای هر پست)
میکرو: 10000 تا 50000 فالوور (100 تا 500 دلار برای هر پست)
متوسط: 50000 تا 500000 مشترک (500 تا 5000 دلار برای هر پست)
ماکرو: 500000 تا 1 میلیون دنبال کننده (5000 تا 10000 دلار برای هر پست)
مگا: بیش از 1 میلیون دنبال کننده (10000 دلار تا بیش از 1 میلیون دلار در هر پست)
هر چه یک سازنده محتوا دنبال کننده ها و تعامل بیشتری داشته باشد، برندها برای محتوای حمایت شده هزینه بیشتری خواهند پرداخت. اگر مخاطبان سازنده محتوا به اندازه کافی زیاد باشد، برندها می توانند با آنها تماس بگیرند و شراکت ارائه دهند. به عبارت دیگر، تولیدکنندگان محتوا میتوانند به بازار تولید محتوا اینستاگرام بپیوندند یا با برندهایی ارتباط برقرار کنند که شما واقعاً میتوانید آنها را تبلیغ کنید و به جایگاه آنها مرتبط هستند. آنها همچنین می توانند از یک پلت فرم اینفلوئنسر مارکتینگ برای یافتن فرصت ها و ارتباط با شرکا استفاده کنند.
شرکت های وابسته تبلیغاتی
شرکتهای وابسته از طریق برچسبهای محصول که در پستها، داستانها و ریلها استفاده میشوند، کمیسیون دریافت میکنند. بنابراین به جای دریافت پول برای تبلیغات و به رسمیت شناختن برند، وقتی دنبال کنندگان یک سازنده محتوا بر روی لینک های قابل ردیابی کلیک می کنند یا از کدهای تبلیغاتی برای خرید محصولات و خدماتی که شما تبلیغ می کنید استفاده می کنند، برند درآمد کسب می کند. به عنوان درصد یا نرخ ثابت در هر فروش.
برندها می توانند مستقیماً با سازنده محتوا تماس بگیرند تا علاقه خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت وابسته ارزیابی کنند. از طرف دیگر، آنها می توانند با یکی از بسیاری از بازرگانانی که برنامه های وابسته را تبلیغ می کنند یا در بازارهای آنلاین به دنبال فرصت هستند، تماس بگیرند. البته، اینفلوئنسرهای بزرگ به عنوان شرکت های وابسته بیشترین درآمد را دارند. با این حال، اینفلوئنسرهای کوچکتر با فالوورهای وفادار می توانند از بازدهی متوسطی از طریق این برنامه های مبتنی بر کمیسیون برخوردار شوند.
فعال کردن نشان
اگر حداقل 10000 فالوور و یک حساب تجاری یا سازنده محتوا دارید، می توانید با نشان های اینستاگرام درآمد کسب کنید. نشانها به دنبالکنندگان این امکان را میدهند که قدردانی و حمایت خود را از سازنده محتوا در طول ویدیوهای زنده نشان دهند (شما میتوانید آنها را به عنوان یک نکته در نظر بگیرید).
وقتی نشانها را از طریق نمایه اینستاگرام خود فعال میکنید، بهطور خودکار در ویدیوهای زنده شما در دسترس خواهند بود. وقتی مخاطبان شما نشانی را خریداری میکنند، قلبهایی را در کنار نام کاربری آنها میبینید.
طبق گفته اینستاگرام، سازندگان 100٪ درآمد را از نشان های خریداری شده در طول یک ویدیوی زنده، منهای مالیات و هزینه های قابل اعمال، و 30٪ سهم از گوگل و اپل برای خریدهای درون برنامه ای دریافت می کنند.
محصول خود را بفروشید
اگر محصولات یا کالاهایی برای فروش دارید، می توانید یک فروشگاه اینستاگرام باز کنید و شروع به کسب درآمد کنید. هنگامی که فروشگاهی را باز کردید (برای انجام این کار به یک حساب تجاری یا سازنده نیاز دارید)، خریداران میتوانند کاتالوگ شما را مرور کنند، قیمتها را بررسی کنند، در مورد محصولات پرس و جو کنند و مستقیماً در اینستاگرام یا با کلیک کردن روی خرید، خرید در وبسایت شما کلیک کنند.
برای تبلیغ فروشگاه خود، می توانید محصولات خود را روی ریل برچسب گذاری کنید، استیکرهای خرید را به استوری های خود اضافه کنید و با اجازه دادن به دیگر سازندگان محتوا برای برچسب گذاری محصولات شما، به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.
فعال کردن تبلیغات روی ریل
پس از پایان دادن به برنامه جوایز Reels Play اینستاگرام در اوایل سال جاری، متا اعلام کرد که در حال توسعه “تبلیغات روی قرقره ها” است، یک برنامه کسب درآمد مبتنی بر عملکرد در اینستاگرام و فیس بوک. به گفته متا، با یک مدل مبتنی بر عملکرد، تولیدکنندگان محتوا می توانند بر محتوایی تمرکز کنند که برای مخاطبانشان معنادار است و به رشد آنها کمک می کند. تبلیغکنندگان برای دسترسی به افراد بیشتری به موجودی آگهیهای بیشتری دسترسی دارند و کاربران از تجربه مشاهده ثابتتری با تبلیغات مرتبطتر بهره میبرند.
چقدر می توانید در اینستاگرام درآمد کسب کنید؟
پتانسیل کسب درآمد شما در اینستاگرام به چهار عامل اصلی بستگی دارد:
تعداد مشترکین: هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، پتانسیل کسب درآمد بیشتری خواهید داشت. با این حال، برندها همچنین می خواهند نرخ تعامل خوبی را مشاهده کنند. طبق نظرسنجی شرکت فناوری بازاریابی Hype Auditor، اینفلوئنسرهایی که بین 1000 تا 10000 فالوور دارند به طور متوسط 1420 دلار در ماه درآمد دارند، در حالی که افرادی که بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند حدود 15356 دلار درآمد دارند.
نرخ مشارکت: تعامل نحوه تعامل افراد با محتوای شما را از طریق لایک، نظرات، اشتراکگذاری و ذخیرهها اندازهگیری میکند. اگر مخاطبان کوچک اما بسیار درگیر دارید، می توانید درآمد بیشتری نسبت به زمانی که مخاطبان انبوهی داشته باشید بدون درگیری داشته باشید.
فعالیت: طبق سلف فای، ۱۱ حوزه سودآور اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ به ترتیب نزولی، سفر، زیبایی، مد، سلامت و تناسب اندام، سبک زندگی، فرزندپروری، تجارت، موسیقی، عکاسی، غذا و حیوانات هستند. هدف قرار دادن یکی از این جایگاه ها می تواند ایجاد مخاطبین بیشتر و ایجاد پست های حمایت شده را آسان تر کند.
شهرت شما: داشتن تعداد زیادی فالوور در اینستاگرام قطعا به افزایش پتانسیل درآمد شما کمک می کند. با این حال، بسیاری از برندها با ورزشکاران مشهور، دانشمندان و سایر متخصصان موضوع کار می کنند تا از شهرت خود صرف نظر از دنبال کنندگان آنلاین آنها سرمایه گذاری کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات