این شواهد بررسی می کند که ما در حال حاضر دولت الکترونیکی را به سمت دولت هوشمند می رویم و در این کشور در این کشور رشد کرده ایم و پنجره ملی پنجره حدود 5 میلیون کاربر به بندر مراجعه کرده است ، از جمله حدود هفت میلیون کاربر در طول چهاردهمین فعالیت دولت افزایش یافته است.
به گفته ISNA ، توسعه دولت هوشمند و ابزارهای پیاده سازی تسهیل دسترسی مردم به نیازهای آنها یکی از پروژه های اصلی سازمان فناوری اطلاعات ایران امسال است.
به منظور ارائه خدمات سریعتر و کاهش بوروکراسی ، نقشه راه دولت هوشمند توسعه یافته و تصویب شده است ، و هدف نهایی ایجاد یک دولت هوشمند می تواند ارائه خدمات عمومی ، سریع و دشوار به مردم برای برآورده کردن آنها باشد ، اما مطالعات نشان می دهد که علیرغم همه تلاش های دولت ها در دو دهه گذشته ، روند مقایسه ای و وضعیت هوشمندانه نیست.
متأسفانه ، نظرات صرف شده در مورد توسعه دولت E جزیره بوده است ، و در حال حاضر تعدد پایگاه داده ها و پایگاه داده ها وجود دارد ، و این به سادگی بر روی اطلاعات و نه بر واقعیت متمرکز است.
مدیران بر این باورند که یکی از مهمترین مشکلات در مدیریت منابع کشور ، آموزش یک دولت هوشمند و ارائه خدمات غیر ضروری است که دو ستون اساسی در این راستا دارند. یکی کد ملی است که با خدمات زیادی به کشور می آید و دیگری کد پستی است که هنوز به موقعیت خود نرسیده است.
وزیر ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی تأکید کرد در حال حاضر ، همبستگی و یکپارچگی بین برنامه نویسی و خدمات دولتی به درستی اتفاق نیفتاده است ، و این یکی از مواردی است که باید اولویت داشته باشد. در همین راستا ، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دولت چهاردهم برای ادغام کد پستی در خدمات دولتی به وزارت ارتباطات ارائه شده است و پیشرفت خوب مشاهده شده است. امیدواریم امسال این پروژه عملیاتی را در سازمان های اجرایی کشور مشاهده کنیم و این روند به پایان برسد.
با این حال ، شواهد نشان می دهد که ما قبلاً دولت را به دولت هوشمند منتقل کرده ایم و در این کشور در زمینه الکترونیک و حوزه ملی ویندوز رشد کرده ایم. خدمات هوشمند دولت ، ما حدود 5 میلیون کاربر به بندر اشاره داشتیم که از این تعداد حدود هفت میلیون کاربر به تعداد عملیات دولت در طول چهاردهمین دولت اضافه شده است. این را می توان گفت که ما به سختی دروازه ای با این تعداد از کاربران در کشور داریم و این پنجره یک بستر مناسب برای ارائه همه دستگاه ها است.
به گفته معاون وزیر ارتباطات در برنامه هفتم ، این مأموریت مسئولیت انتقال به آن را بر عهده داشت 2 ٪ سالانه خدمات رهبران هوشمند را ارائه دهید.
در حال حاضر ، خدمات هوشمند به یکی از مهمترین ستونهای عدالت اجتماعی تبدیل شده اند و هیچ تفاوتی بین بخش های مختلف جامعه در دسترسی به خدمات دولتی وجود ندارد و همه می توانند از همان شرایط در کشور بهره مند شوند و این نشان می دهد که فناوری های اطلاعاتی ابزاری مهم برای توسعه عدالت اجتماعی هستند.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات