پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی نهایی شده و برای تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.
به گزارش ICTNN، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و رصد تبلیغات تجاری در فضای مجازی برای بررسی به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است. و تایید.
این سند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است، با هدف ساماندهی و نظاممندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی به منظور ارتقای اعتماد، احترام به ارزشهای اسلامی و ایرانی و از همه مهمتر حمایت از حقوق مصرفکنندگان و افراد است.
تنظیم تبلیغات در فضای مجازی منجر به سالم سازی و شفاف سازی اقدامات شده است و این اقدام با ایجاد فضای امن و قانونی انگیزه شرکت ها را برای فعالیت در پیام رسان ها و بسترهای داخلی تقویت می کند.
بر اساس این پیشنویس، نظارت بر تخلفات و گزارش آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد میتواند از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد کند.
بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت حریم خصوصی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرتبط صنایع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان کل کشور و… پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی را تهیه می کند.
لازم به ذکر است در حال حاضر بازنگری های بعدی این سند در معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در حال انجام است و به زودی اولین جلسه بازنگری نهایی در کمیسیون عالی ترویج تولید محتوا در فضای مجازی کشور برگزار می شود. .
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات