به گزارش ICTNN، از مرکز ملی فضای مجازی، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و رصد تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تایید به مرکز ارسال شده است. فضای مجازی ملی ارائه شد.
این سند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده، به دنبال ساماندهی و نظاممندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی به منظور ارتقای اعتماد و اطمینان، احترام به ارزشهای اسلامی و ایرانی و از همه مهمتر حمایت از حقوق مصرفکنندگان و مردم است. .
تنظیم تبلیغات در فضای مجازی منجر به سالم سازی و شفاف سازی اقدامات شده است و این اقدام به دلیل ایجاد فضای امن و قانونی انگیزه کسب و کارها را برای فعالیت در پیام رسان ها و بسترهای داخلی تقویت می کند.
بر اساس این پیش نویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به پیگیری تخلفات و اعلام آن خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد می تواند از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت حریم خصوصی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنایع مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادستانی کل کشور کشور در خصوص تهیه پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهد کرد
لازم به ذکر است بررسی های تکمیلی این سند هم اکنون در معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در حال انجام است و به زودی اولین جلسه بررسی نهایی در کمیسیون عالی ترویج تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار می شود. .
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات