به گفته معاون یکی از پیام رسان های داخلی، به نظر می رسد پیام رسان های ایرانی هنوز از توانایی ها و توانایی های واقعی خود آگاهی کامل ندارند.
به گزارش ICTNN، در پی حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیام رسان های ملی و استفاده کاربران از پلتفرم های بومی، پلتفرم های مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خود را برای رضایت کاربران افزایش دهند. در همین رابطه، امین تجملیان، معاون یک پیام رسان ایرانی در گفت وگو با ICTNN، درباره مهم ترین مشکل و چالش پیام رسان های ایرانی گفت: شاید این موضوع را نتوان به عنوان یک مشکل توصیف کرد، اما به نظر می رسد پیام رسان های ایرانی هستند. هنوز به طور کامل از توانایی ها و توانایی های واقعی خود آگاه نیستند.
وی افزود: معتقدیم بخشی از این مشکل به نگرش منفی بخشی از جامعه نسبت به پیامرسانهای ایرانی برمیگردد و تلاش میکنیم این تصور غلط را که ناشی از عدم آگاهی عمومی است، اصلاح کنیم.
تجملیان با برشمردن مهم ترین انتظار کاربران از پیام رسان های داخلی، گفت: بدیهی است که مهمترین انتظار کاربران این است که بتوانند به راحتی و بدون هیچ تجربه منفی از خدمات پیام رسان استفاده کنند، بنابراین سعی می کنیم تجربه ای لذت بخش و بدون دردسر و پیچ و خم ارائه دهیم. تبدیل. ارائه غیر ضروری به کاربر.
این مسئول فرعی یک پیک ایرانی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر این موضوع به طور مستمر به دنبال ارتقای توانمندی های خود با توجه به نیاز کاربران هستیم، تصریح کرد: از جمله این قابلیت ها بحث تماس صوتی و تصویری است که طبق آخرین آمار، با رضایت کاربران زیادی مواجه شده و روزانه بیش از یک میلیون تماس را ثبت کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال کاربران از این پیام رسان داخلی چیست، توضیح داد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 4.5 میلیون کاربر فعال از پیام رسان ما استفاده می کنند. تعداد کاربران ماهانه این پیام رسان بیش از 9 میلیون نفر است که از این پیام رسان با 14 میلیون دستگاه فعال استفاده می کنند و در مجموع 21 میلیون کاربر با شماره موبایل مشخص در این پیام رسان ثبت نام کرده اند.
چندی پیش عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – حمایت و تقویت پیام رسان های داخلی را از دیگر اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از 40 پیام رسان وجود دارد. میلیون کاربر پیام رسانی فعال ماهانه، به صورت داخلی و با استفاده از خدمات ارائه می شوند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات