به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، سعید شریف زاده امروز (یکشنبه) در نشست خبری گزارش ده هزار روز خدمت این سازمان اظهار داشت: بیشترین تلاش وزارت ارتباطات در ایام اربعین فراهم کردن بهترین شرایط برای دسترسی به این سازمان است. زائران اربعین حسینی به اینترنت مراجعه می کنند. برای تسهیل این امور، فعالیت های زیادی در زمینه فیبر نوری و توسعه آن انجام شده است. استقرار تجهیزات در آن سوی مرزها از جمله کارهایی است که برای دسترسی زائران انجام شده است.
وی بیان کرد: وظیفه اصلی ما ارسال گذرنامه های مربوطه برای زائران است که در 2 ماه منتهی به اربعین از ترافیک قابل توجهی برخوردار هستند. به این ترتیب به شهروندان اعلام می کنیم برای مواجهه با مشکل، تمدید و صدور گذرنامه خود را به آخرین لحظه موکول نکنند.
شریف زاده تاکید کرد: سال گذشته با کمک و تلاش توزیع کنندگان و همیاران توانستیم گذرنامه همه مردم را بگیریم و زائری نبود که به دلیل دیر رسیدن اربعین از شرکت در اربعین محروم شود. گذرنامه.”
دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست با بیان اینکه کارکنان پست قبلاً در خصوص خدمات اربعین آموزش دیده اند و ماموریت هایی نیز در عراق انجام شده است، افزود: راه اندازی طرح پست زائر که سال گذشته تحت عنوان «خدمات اربعین» ارائه شد، آغاز شد. پست فاند» امسال موکب ها و 2 کنسولگری در هشت نقطه مسیر اربعین ایجاد می شود تا نیروهای ما بتوانند در آن نقاط خدمت کنند.
وی در تشریح این خدمت افزود: سال گذشته از این سرویس برای دریافت مدارک و مدارک زائران مفقود شده استفاده می شد که به صاحبان آنها در عراق یا ایران تحویل دادم. امسال کوله پشتی و موبایل مفقود شده و تحویل به صاحبان آن به خدمات شرکت پست اضافه شده است تا در صورت مفقود شدن به دست زائران برسد.
شریف زاده تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر کسانی که بسته های خود را گم کردند، توانستیم تعداد قابل توجهی از زائران جا مانده از همراهان خود را به گروه های خود بیاوریم.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات