به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، در چارچوب فرآیند هوشمندسازی این شرکت، با کمک کارشناسان داخلی و همکاری بخش خصوصی، دو سرویس جدید، نمونه باجه پذیرش و باجه پذیرش پست سیار راه اندازی شد.
به گزارش ICTNN، پس از شرایطی که پس از دوران کرونا برای اداره پست ایجاد شد، فرصت مناسبی برای دفاتر پستی ایجاد شده است تا در این چارچوب به سمتی حرکت کنند که باید پاسخگوی نیاز مشتریان باشند و این امر عملاً منجر به 'بهبود. خدمات پستی؛ علاوه بر این واقعیت ها، توسعه هوش مصنوعی و فناوری های تحول آفرین نیز یکی از ابزارهای موثر برای توسعه بهره وری محسوب می شود، به همین دلیل است که نفوذ این فناوری ها در حوزه خدمات پستی چشمگیر بوده و زمینه های آن دیده می شود. در استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید
در عین حال، پدیده هوش مصنوعی به تسهیل پیشرفت علمی کمک کرده است و به نظر میرسد که قابلیتهای هوش مصنوعی محدود به تخیل ما و قدرت رایانهها است. در حالی که مزایای هوش مصنوعی مشهود است، در مورد این فناوری نیز اختلاف نظر وجود دارد، اما با تمام این تفاسیر، هوش مصنوعی می تواند در آینده نیز تاثیراتی داشته باشد.
هوشمندسازی دولت و خدمات یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و حوزه پست نیز این مهم را در کنار سایر حوزه ها مانند صندوق های پست هوشمند که وظیفه خود را انجام می دهند، در دستور کار خود قرار داده است. بدون دخالت عوامل انسانی کار کنند. . به گفته وزیر ارتباطات، هر مرسوله پستی که وارد شبکه پست می شود، یک گره تک نفره باز می کند و سالانه 300 میلیون مرسوله توسط این شرکت حمل می شود. علاوه بر این، هوشمندسازی اداره پست در موارد متعددی مورد بحث و تاکید قرار گرفته است و این امر خوبی است. اقداماتی در این زمینه انجام شده است، درست است، اما این پرونده باید تسریع شود.
در همین راستا اخیرا مراسم افتتاح دو سرویس جدید پستی در منطقه پستی مفتح برگزار شد و محمود لیایی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد خدمات جدید گفت: با استفاده از نظرات کارشناسان خبره تمام تلاش خود را خواهیم کرد.» از آن برای تقویت ناوگان سیار و اجرای این مدل در شهرهای کوچک و مراکز استانی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: هدف ما از شرکت در این نشست، راه اندازی اولیه خدمات مختلف با ارزش افزوده بالاتر است که وارد شبکه پستی کشور می شود. رویکرد ما باید تعریف خدمات با ارزش بالاتر و استفاده از بینش و داده ها به جای فروش ترافیک سنتی باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توان این شرکت ها در حوزه لجستیک و داده های غنی از اطلاعات این شرکت، قادر به ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود خواهیم بود.
وی همچنین با انتشار پیامی در یک صندوق پستی داخلی گفت: در بخشی از فرآیند هوشمندسازی اداره پست، دو سرویس جدید باجه تحویل – دریافت نمونه و باجه پذیرش پست سیار با کمک کارشناسان داخلی و همکاری اجرا شده است. از بخش خصوصی این اقدام در راستای ارتقای سطح رضایت و حرکت به سمت ایجاد خدمات ارزش افزوده انجام شد.
این مقام مسئول پیش از این از ورود 10 هزار صندوق پستی هوشمند به حوزه پست در سال آینده خبر داده بود و اعلام کرده بود که شرکت ملی پست در حال حاضر حدود 19 صندوق پستی هوشمند دارد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات