ماسک اعلام کرد که توییتر الگوریتم تب “For You” را پس از شکایت کاربران از دیدن تعداد زیادی توییت از افرادی که آنها را دنبال نمی کردند تغییر داد.
ماسک گفت که بهروزرسانی الگوریتم «برای تو» حاوی توییتهای زیادی از سوی افرادی است که کاربران آنها را دنبال نمیکردند و این تغییر برگردانده شد.
فیلترهای موجود در برگه «دنبال کردن» فقط توییتهایی را از حسابهایی که کاربر دنبال میکند نشان میدهد. در همین حال، Tab For You ترکیبی از توییتهای توصیه شده توسط کاربر را نشان میدهد که مردم دنبال نمیکنند و حسابهایی که هنوز دنبال میکنند.
الگوریتم “برای شما” را تغییر دهید
ایلان ماسک همچنین چند روز پیش اعلام کرد که توییتر الگوریتم “برای شما” را تغییر داده است زیرا حاوی توییت های زیادی از افرادی است که کاربران آنها را دنبال نمی کنند.
ماسک از زمان خرید توییتر به دنبال تغییر مدل کسب و کار این پلتفرم و کاهش وابستگی آن به درآمد تبلیغاتی بوده است. او در این زمینه امید زیادی به سرویس اشتراک «تویتر بلو» بسته بود.
یکی از کاربران توییتر در پاسخ به توئیت ماسک نوشت: کاربرانی که پست ها را لایک کرده یا مجددا ارسال کرده اند ناپدید شده اند. کاربر دیگری گفت: “آنها ویدئوهای تصادفی به زبان های مختلف را در فید شما می بینند، اما تمام مطالب و مقالاتی که دنبال می کردند از بین رفته اند.” سایر کاربران نیز گزارش داده اند که توییت های اکانت هایی که دنبال می کنند قابل مشاهده نیستند.
به گفته Business Insider، کاربران می توانند بین برگه “For You” جابجا شوند و فید اصلی توییتر خود را دنبال کنند. این تب ها جایگزین تب های قبلی با عنوان های «صفحه اصلی» و «آخرین» شده اند. توییتر اعلام کرده است که این قابلیت در نسخه iOS منتشر شده و به زودی در سایت توییتر و نسخه اندروید توییتر در دسترس خواهد بود.
مالک میلیاردر توییتر اعلام کرده است که مدل اشتراک گران تری را معرفی خواهد کرد که تحت آن کاربران این شبکه اجتماعی دیگر تبلیغاتی را مشاهده نخواهند کرد.
به گزارش ICTNN، ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که تبلیغات در توییتر بسیار زیاد است. در هفته های آینده اقداماتی برای رفع این مشکل انجام خواهد شد اما وی به جزئیات این اقدامات و قیمت مدل جدید اشتراک اشاره ای نکرد.
به گزارش بلومبرگ، توییتر اخیرا ممنوعیت سه ساله تبلیغات سیاسی را لغو کرد. این سایت خبری اوایل این ماه گزارش داد که از ابتدای سال جاری، توییتر حدود 40 دانشمند و مهندس داده را که در بخش تبلیغات کار می کردند، اخراج کرده است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
نظرات ماسک در پاسخ به توییت کاربری بود که گفته بود مردم با پستهای خود کاهش شدید نرخ تعامل را گزارش کردهاند.
این شرکت در تلاش است تا کاهش درآمد تبلیغاتی را که از زمان تصاحب آن توسط ایلان ماسک به شدت کاهش یافته است، مهار کند و برندهای بزرگ نگران سیاستهای مدیریت محتوای ایلان ماسک هستند. خود ماسک گفته است که نمی خواهد این پلتفرم تبدیل به جهنمی رایگان برای همه شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری