جوابیه از مرکز ارتباطات وزارت صمت می افزاید: قرار است نگران کاهش سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک و در کل زنجیره فروش و توزیع کالا و خدمات و نقش «فضای مجازی» باشیم. “در همه انواع روش های تجاری غیر قابل انکار است. هم از نظر کمیت که درصد زیادی است و هم از نظر تاثیر در سایر بخشها. در همین آمار مرکز تجارت الکترونیک ما گفتیم که بیش از 80 درصد کسب و کارها از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این منافاتی با عدد قبلی ندارد زیرا به این معنی است که یکی از روش های فروش آنها شبکه اجتماعی است یا فقط برای تبلیغات آنها. از این شبکه ها استفاده می کنند. زمانی می گوییم که کالاها و خدمات بر روی یک پلتفرم فروخته می شوند که تراکنش روی آن پلتفرم انجام شود. در برخی کشورها کل فرآیند که شامل پرداخت پول و پیگیری تحویل کالا می شود در شبکه اجتماعی نیز قابل انجام است، اما در کشور ما معمولا این فرآیندها بر روی سایر پلتفرم های داخلی انجام می شود و در حال حاضر بسترهای بسیار خوبی داریم. در کشوری که مردم بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. پرداختی مطمئن روی آنها انجام می دهند و مراحل ارسال کالا را رعایت می کنند و امکان شکایت دارند.
به گزارش ICTNN از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ارتباطات این وزارتخانه در واکنش به خبر منتشر شده در روزنامه آرمان ملی با عنوان «وزارت صمت نیز کسب و کارهای اینترنتی را تکذیب کرد! وی نوشت: اینکه 97 درصد تجارت الکترونیک کشور در بسترها و سیستم های داخلی انجام می شود مایه خوشحالی هر میهن پرستی است. اعداد در اخبار تحریف شده بود. قرار است کل زنجیره کالا و خدمات کشور را به عهده بگیریم و نگران کاهش سرمایه گذاری در آن باشیم و تجارت الکترونیک در کشور هزار و 300 همات (هزار میلیارد تومان) است که بسیار کلیدی و کلیدی است. حیاتی
در پایان این پاسخ آمده است: اینکه این سرمایه گذاران 97 درصد سهم دارند باید ما را خوشحال کند نه ناراحت. کل اقتصاد شبکههای اجتماعی تجارت الکترونیک نیست و سایر فعالیتها هم درآمدزا و هم اشتغالزا هستند و بخشهای فرهنگی و سایر بخشها مانند مشاغل خانگی و فعالیتهای مالی وجود دارد که بر عهده وزارتخانه نیست. حریم خصوصی و حتی تمام تبلیغات مجازی تبلیغات تجاری و فرهنگی نیستند. و دارای رسانه و برندسازی برای افراد است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در ادامه پاسخ آمده است: در محاسبات برخی رسانه ها سه صفر اشتباه بوده که شاید سهوی بوده است و کل تجارت الکترونیک را 1300 میلیارد تومان در نظر گرفته اند در حالی که 1300 است. و بر این اساس سه درصد از این عدد نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با فرض درآمد ماهیانه 10 میلیون تومان برای هر نفر به عدد 330 هزار نفر می رسیم که یک هزارم این عدد را اعلام کردند. این نسبت سه درصدی به هیچ وجه نشان دهنده کوچک بودن بخش «شبکه اجتماعی» نیست، اما پیام این آمار این است که حجم کل تجارت الکترونیک در کشور بسیار زیاد است و نقش آن در زنجیره تامین کشور. کالاها و خدمات کلیدی و حیاتی است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری