وهید یزدانیان در مورد ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زیرساخت های صنعت و ارتباطی و سهم دولت در مشارکت پروژه ، به خبرنگار اقتصادی ICTNN گفت: “بیشتر اجرای مشارکت بخش خصوصی در دولت نیست ، اما در اپراتورها زیرا بیشتر برنامه های توسعه در وزارت ارتباطات در این بخش رخ نمی دهد.”
وی افزود: بزرگترین مشارکت بخش خصوصی با اپراتورهای ارتباطات از راه دور ، از جمله ارتباطات از راه دور و شرکت اول تلفن همراه ، ادامه داد: 51 ٪ از سهم قانون اساسی برای سهم دولت در کار اقتصادی مشخص شده ، ساختاری نیست ، نه با ایجاد پروژه. این دو متفاوت است. هنگامی که ما می خواهیم سازمانی ایجاد کنیم که البته ایجاد یک سازمان نیز در آن زمان ممنوع است ، دولت باید 2 ٪ از سهم دولت باشد و باید به بخش خصوصی 2 ٪ داده شود ، اما اگر این پروژه اجرا شود ، هیچ محدودیتی در پروژه وجود ندارد ، زیرا این پروژه است ، نه ساختار.
رئیس مؤسسه تحقیقات فضایی گفت: این پروژه به 5 ٪ سهم از بخش دولتی احتیاج ندارد ، اما حتی می تواند توسط بخش خصوصی 5 ٪ باشد و دولت از آن استقبال کرد: نکته دوم این است که بخش عمده بخش خصوصی مانند اپراتورها از جمله ارتباطات از راه دور و غیره. به گونه ای که حتی امروزه تمام نگهداری زیرساخت ها توسط بخش خصوصی انجام می شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا بخش دولتی در چند سال گذشته با وجود زیرساخت های بخش خصوصی ، بدهی های سنگینی را متحمل شده است ، وی گفت: “در بحث کارفرمایان – این مشکل این است که ، اما این در همکاری نیست که من یک دولت پروژه را تعریف کرده ام و سپس به بخش خصوصی نمی گویم.
یزدانیان مجدداً تأکید کرد: اما در موضوع مشارکتی ، بخش خصوصی قبل از تعریف پروژه معرفی شده و پروژه ها توسط سرمایه گذار تعریف شده است. در این تعریف ، قبل از اجرای پروژه با مشارکت در بخش خصوصی ، نوع پروژه ، استاندارد و حتی دسترسی (جغرافیا) تعریف شده است و در این الگوی اجرایی ، به نظر می رسد که بخش خصوصی و دولتی بر اساس سرمایه ای که در هر طرف قرار داده است ، در سود پروژه شرکت می کنند.
به گفته IRNA ، وزارت ارتباطات و روابط عمومی اعلام کرد که مشتاق استفاده از الگوی مشارکتی بخش خصوصی برای ایجاد بسیاری از پروژه های زیرساختی است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات