به گزارش ICTNN، به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، سید مصطفی فاطمی – مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – در نشست سفره نان و شیرینی گردشگری که برگزار شد، یادآور شد. در موزه رستوران ببهاری با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی. از دفتر توسعه گردشگری داخلی، از این رو دفتر گردشگری نان و شیرینی به عنوان زیرمجموعه گردشگری غذایی، با برگزاری اولین جلسه فعالیت خود را رسما آغاز کرد.
دفتر گردشگری نان و شیرینی با هدف شناسایی و علامت گذاری شهرها تشکیل شد و مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز بر نظام سازی ساختار کسب و کار فعالان فضای مجازی غذا یا فود بلاگرها تاکید کرد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
فاطمی با تاکید بر اینکه هر کدام از شهرهای کشورمان هویت، صدا، طعم، مزه و حتی بوی خاصی دارند، افزود: وجود طیف وسیع و متنوع نان و شیرینی یکی از راه های هویت بخشی و برندسازی به شهرها است. که با تلفیق این موضوع در گردشگری می توان به افراد، مکان ها، روش های طبخ و حتی زمان پخت هویت و معنا بخشید و با ورود آنها به این صنعت سبز، محصول دیگری را برای جذب گردشگر معرفی کرد و هموطنان را با فرهنگ ایرانی آشنا کرد. آداب و رسوم
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه دفتر گردشگری نان و شیرینی مانند سایر دفاتر با مدیریت بخش خصوصی اداره می شود، تصریح کرد: با فعال سازی کارگروه های مختلف زیر نظر هر یک از دفاتر، موضوعات تخصصی مطرح می شود. پروژه محور در میان جامعه تخصصی و مخاطبان اصلی.
در خلاصه سخنان سایر کارشناسان و فعالان بخش خصوصی حاضر در اولین نشست میز نان و قنادی، این انتظار بیان شد که نقشه راه گردشگری غذایی در بازه زمانی تعیین شده برای پیشبرد برنامه ها تهیه شود. همچنین ایجاد سناریوی گردشگری خوراکشناسی، توسعه محصولات این نوع گردشگری، توسعه درونزا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابتیتر کردن زنجیره فعالیتها، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از زاویه گردشگری خوراکشناسی، استانداردسازی. و تعریف تابلوهای مقصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و فناوری های مرتبط نیز از دیگر انتظارات بیان شد.
وی همچنین گفت: تربیت و افزایش تعداد راهنمایان متخصص در گردشگری غذایی به عنوان اولویت اصلی و همچنین نظام مندسازی ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا و یا وبلاگ نویسان غذا یکی از نیازهای اصلی رشد و توسعه گردشگری غذا است. محصولی جدید در صنعت گردشگری کشور.
تحریریه ICTNN شبکه خبری