قیمت بالای اینترنت رایگان در مقایسه با بسته های اینترنتی، کاربران را تشویق می کند تا برای جلوگیری از دریافت صورت حساب های ناخواسته، آن را خاموش کنند.
به گزارش ICTNN، کاربران روزانه مشغول فعالیت های روزمره خود با استفاده از اینترنت هستند و از بسته های اینترنتی استفاده می کنند، اما زمانی که این بسته های اینترنتی برای کاربر تمام شود و بسته جایگزینی وجود نداشته باشد، اینترنت با نرخ رایگان محاسبه می شود. . در مقایسه با بسته های اینترنتی، مقدار بیشتری وجود ندارد.
سقف قیمت سرویس دیتا تلفن همراه برای سیم کارت های دائمی 0.4 ریال به ازای هر کیلوبایت و 0.6 ریال برای سیم کارت های اعتباری است. یعنی در سیم کارت دائمی هزینه هر گیگابایت اینترنت رایگان حدود 42 هزار تومان و در سیم کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت رایگان حدود 63 هزار تومان است که نشان دهنده هزینه های بالایی نسبت به بسته های اینترنتی است. در نتیجه، اکثر کاربران اکنون از داده های تلفن همراه و به خصوص طرح های ارائه شده توسط شرکت مخابراتی استفاده می کنند. با وجود این، با تمام شدن بسته های اینترنت، نرخ رایگان اپراتورها فعال می شود.
اما یکی از مسائلی که بار مالی زیادی را بر دوش کاربران تلفن همراه تحمیل میکند، قطع نشدن اینترنت همراه پس از پایان بستههای اینترنتی و استفاده از اینترنت با نرخ رایگان است، در حالی که کاربران میتوانند با استفاده از کدهای سفارشی، اینترنت رایگان را خاموش کنند.
در پی شکایت کاربران اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشترکان اپراتورها اجازه داد تا با تعرفه رایگان، استفاده از اینترنت را غیرفعال کنند. روش غیرفعال کردن استفاده از اینترنت رایگان پس از پایان بسته اینترنت به شرح زیر است: مشترکین اپراتور همراه اول (همبر آل) با شماره گیری کد دستوری #113*100 و مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) می توانند با شماره گیری کد دستوری #3*2*3*555* این گزینه را غیرفعال کنید.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات