کارمندان مایکروسافت از بهروزرسانی بزرگ هوش مصنوعی این شرکت که به عنوان Copilot شناخته میشود، در زمان سرپرست جدید بخش هوش مصنوعی این شرکت ناراضی هستند و ممکن است نارضایتی در بین کاربران نیز مشاهده شود.
به گزارش ICTNN، به روز رسانی اخیر مایکروسافت به دستیار هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف کننده خود، Copilot، انتقاد کاربران و کارمندان خود شرکت را برانگیخته است.
بر اساس گزارش جدید Times of India، آزمایشکنندگان هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد اثربخشی بهروزرسانی مطرح کردهاند که توسط مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران سابق DeepMind برای رهبری تلاشهای هوش مصنوعی مصرفکننده مایکروسافت استخدام شده بود.
در 1 اکتبر 2024، مایکروسافت بهروزرسانی بزرگی را منتشر کرد که Solomon آن را «یک همراه هوش مصنوعی برای همه» نامید و طراحی بصریتر، قابل هضمتر، سریعتر و نرمتر پاسخها را ارائه کرد. این بهروزرسانی بهعنوان گامی بزرگ به سمت یک همراه هوش مصنوعی مفیدتر و پرحرفتر معرفی شد.
داستان کارکنان مایکروسافت در مورد این به روز رسانی
به گفته Business Insider، کارمندان مایکروسافت از بهروزرسانی «Blind»، یک صفحه پیامرسان خصوصی برای کارمندان تأیید شده شرکت، ابراز نارضایتی کردهاند.
برخی از کارمندان و کاربران گفتند این نسخه جدید بدتر از نسخه قبلی است و برخی آن را بی فایده خواندند.
یک کارمند نابینا نوشت: CoPilot جدید یک گام به عقب است.
کاربران از مشکلات مختلفی از جمله خاموش شدن ناگهانی، زمان پاسخ آهسته، خروجی اطلاعات کمتر و حذف ویژگی هایی مانند اطلاعات بلادرنگ و امکان حذف مکالمات قدیمی شکایت دارند.
همچنین در پایگاه دانلود برنامه، کاربری گفته بود که Copilot قبل از به روز رسانی به این نسخه جدید بسیار خوب بود. شخص دیگری گفت که برنامه Kopilot کمتر مفید شده است.
کاربر دیگری تعجب کرد: چرا باید چنین برنامه شگفت انگیزی را منتشر کنیم و سپس آن را به شکل فعلی به روز کنیم؟
البته یک نظر مثبت نیز وجود داشت که رابط کاربری جدید این اپلیکیشن را که برای کاربران عمومی طراحی شده تحسین می کرد. با این حال، کاربران تحت تاثیر این رابط قرار نمی گیرند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات