رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: معماری سازمانی پیش نیاز ارائه خدمات الکترونیکی کارآمد و اثربخش است که نیازمند گذر از چهار مرحله شناسایی خدمات و مدل سازی فرآیند، انطباق خدمات و فرآیندها با قوانین و مقررات مربوطه، مهندسی مجدد است. خدمات و فرآیندها و ایجاد یک پلتفرم. این نرم افزار و پورت های دسترسی است. در این میان راهکارهای دستیابی به معماری سازمانی در حرکت به سمت تحول دیجیتال مبتنی بر اتوماسیون همه چیز، ایجاد سازمان چابک، فناوریهای مدرن و تغییر نگرش از پروژهای به پلتفرم دیگر است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش روز چهارشنبه ICTNN از سازمان فناوری اطلاعات ایران، «محمد خوانساری» در وبینار پنجمین همایش ملی پیشرفت های معماری سازمانی با تاکید بر محور «معماری سازمانی هدایت خدمات الکترونیکی هوشمند و یکپارچه بر اساس اطلاعات ملی است. شبکه» افزود: شبکه ملی اطلاعات مهمترین موضوع وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است و معماری سازمانی به عنوان پیشران خدمات الکترونیکی هوشمند بر مبنای شبکه ملی اطلاعات است که باید از نظر توسعه فناوری و کاربرد در کشور
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این زمینه پورت های دسترسی ایجاد کرده که پیام ایرانی، سبد ملی ایرانیان، پلتفرم دولت همراه، پورت داده باز، واحد، از مهمترین آنها است. پنجره صدور پروانه کسب، پنجره واحد آمایش سرزمین، پورتال خدمات دولت هوشمند و پورتال خدمات اجرایی را نام برد.
وی تصریح کرد: معماری سازمانی راهکاری موفق و با تجربه برای ایجاد تعامل، ارائه خدمات مطلوب و یکپارچه به شهروندان و به دنبال کارآمدی ساختارها و فرآیندها در سازمان های خدماتی است.
این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام شده برای پیاده سازی دولت الکترونیک توسط سازمان فناوری اطلاعات گفت: سامانه احراز هویت شامل سامانه سماوا و پایگاه های هویتی پایه و همچنین ایجاد زیرساخت های فنی شامل شبکه ملی اطلاعات و زیرشبکه های دستگاه، ملی است. چارچوب سازمانی، مرکز.” مبادله ملی اطلاعات، چارچوب همکاری ملی و مرکز داده دولت است که زیرساختی برای تبدیل دستگاه های اجرایی به ارائه خدمات فناوری اطلاعات به عنوان محرک های خدمات اجرایی است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری