به گزارش ICTNN، مجید سلطانی روز سه شنبه و در حاشیه بازدید از غرفه کارشاب، درباره اهمیت حضور فعالان مختلف در عرصه اقتصاد دیجیتال افزود: در حال حاضر اقتصاد دیجیتال عامل اصلی ایجاد تغییرات و تحولات جدید است. در دنیا، در این دنیای جدید، ایران نیز به عنوان یکی از بازیگران فعال است که نباید از میدان دور بماند و باید در کنار گسترش و توسعه جهانی، سهمی از این بازار داشته باشد.
وی در بخشی دیگر تصریح کرد: این روزها تلاش برای گسترش و گسترش اقتصاد دیجیتال در ایران یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است و باید فرصت های لازم را برای رشد و توسعه این حوزه فراهم کرد و فرصت هایی را برای ارزش گذاری فراهم کرد. ایجاد مشاغل و شرکت ها برای کمک به بزرگتر شدن این بازار و ایجاد ابزارهای جدید با استفاده از زیرساخت ها و پلتفرم های ایجاد شده.
مدیرعامل مخابرات ایران به اهمیت توسعه زیرساخت ها در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با تدوین استراتژی های لازم برای توسعه دیجیتال در ایران، ضرورت تمرکز بر زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای رشد و گسترش بیش از پیش احساس می شود، زیرا یکی از تأثیرگذارترین مؤلفه ها در اقتصاد دیجیتال، ارائه زیرساخت خدمات مبتنی بر فناوری است.
وی با بیان اینکه مخابرات ایران با نمایندگی و کارگزاری کارشاب به عنوان یکی از زیرمجموعه های جوان و نوآور خود یکی از بازیگران اصلی این اکوسیستم در سال های آینده خواهد بود، گفت: گروه مخابرات ایران امیدوار است در کنار تحولات راهبردی این برند، برنامه ریزی و برنامه ریزی می کند و فرصت جدیدی برای اقتصاد دیجیتال کشور ایجاد می کند. فرصتی به گستردگی کل ایران که با ارائه خدمات به شیوه مدرن و نوآورانه، قطعاً سطح گسترش و کارایی بسترهای اقتصاد دیجیتال را ارتقا می دهد، بستری که برای استفاده از فناوری در دسترس است.
مدیرعامل کارشاب همچنین درباره فعالیت های این شرکت توضیح داد و گفت: کارشاب در سال 1403 بر کسب و کارهای جدید و رفع نیازهای آنها تمرکز کرد.
علی مهرپویا افزود: با پشتوانه بیش از ده ساله ارائه خدمات تخصصی به شرکت مخابرات ایران، تصمیم داریم این خدمات را در اختیار سایر گروه ها قرار دهیم. علاوه بر این، نیاز به تمرکز و سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدیدمان و مخابرات ایران، ما را مجاب کرده است تا به عنوان یک ارائه دهنده لجستیک نرم افزاری و سخت افزاری برای استارتاپ ها و صاحبان ایده های جدید وارد اکوسیستم اقتصاد دیجیتال شویم.
وی ادامه داد: در این رویکرد جدید قصد داریم زیرساخت هایی را برای کسب و کارهای نوپا که گستره وسیعی در بازار دارند فراهم کنیم.
مهرپویا افزود: کسب و کار جدید در تلاش است حلقه اتصال کسب و کارهای نوپا و نوظهور باشد و از این طریق با شناسایی کسب و کارهای جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه اتصال آنها به زیرساخت های ارتباطی ایران را فراهم کنیم. و از این طریق برای آنها ارزش ایجاد کنید.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 1403) از تاریخ 9 لغایت 12 تیرماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات