رشد TikTok و منسوخ شدن فیس بوک
مایک پرولکس، مدیر تحقیقات Forrester، به Yahoo Finance گفت: “متا یک پای خود را در Metaverse و پای دیگر را در یک ویدیوی کوتاه دارد و سعی میکند با TikTok رقابت کند و در حال حاضر به هیچ وجه خوب پیش نمیرود.
علیرغم کاهش رشد درآمد، زاکربرگ متا را وادار کرد تا میلیاردها دلار برای برنامه های متاورس خود متعهد شود.
طبق مطالعه مرکز پیو که در ماه آگوست انجام شد، تنها 32 درصد از نوجوانان از برنامه اصلی فیس بوک و 62 درصد از اینستاگرام استفاده می کنند. TikTok 67 درصد از نوجوانان را به خود جذب کرد. متأسفانه برای متا، TikTok همچنان در بین کاربران و تبلیغ کنندگان محبوبیت خود را افزایش می دهد.
اقتصاد و اپل، ترمزی بر درآمدزایی متا
اخراج گسترده اخیر متا نقطه عطفی برای شرکتی است که به نظر می رسد با وجود سال ها بحث در مورد حفظ حریم خصوصی و دخالت روسیه در انتخابات، مدل کسب و کار تزلزل ناپذیری دارد.
در سال 2021، متا حدود 10 میلیارد دلار برای واحد “آزمایشگاه های واقعیت” که مسئول ساخت سخت افزار و نرم افزار Metaverse است، هزینه کرد. این غول فناوری در سال جاری تاکنون بیش از 9 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه کرده است. در طول کنفرانس سه ماهه سوم درآمد، دیو وانر، مدیر مالی متا گفت: هزینه های متاورس در سال 2023 بیشتر خواهد شد.
پول های متا برای یک شرط بندی بزرگ
Proulx در این رابطه می گوید: می دانیم که متا مشکل Gen Z دارد، سهم بازار Rails در بین کاربران NeslZ بسیار کمتر از Tik Tok است.
فرمت ویدیوی کوتاه و صفحه «برای شما» که از الگوریتمی برای نمایش ویدیوهای جذاب استفاده می کند، نیروی محرکه موفقیت تیک توک بوده است. زمانی که TikTok در حال رشد بود، متا روی رقابت با اسنپ چت و کپی کردن قابلیتهای ویدیویی موقت برنامه تمرکز کرد. در همین حال، TikTok الگوریتم خود را بهبود بخشید و یک مقصد جدید برای کاربران Gen Z ایجاد کرد. تلاش متا برای رقابت با ویدیوی کوتاه TikTok از طریق Rails نتوانست این کاربران جوان را جذب کند.
متا با تهدیدات ناشی از پایگاه کاربران قدیمی خود و رشد اپلیکیشن چینی TikTok مواجه است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، در حالی که ممکن است برخی علاقه شدید مارک زاکربرگ به دنیای فراگیر آنلاین یا متاورس را دلیل سقوط این شرکت بدانند، اما این تنها یکی از عواملی بود که سهام متا را طی سال گذشته 70 درصد کاهش داد. . سایر عوامل منفی عبارتند از ظهور پلتفرم ویدئویی کوتاه تیک توک، تغییرات حریم خصوصی اپل و تاثیر منفی آن بر درآمد تبلیغات متا، و کمبود کاربران Gen Z (نسلی که با گوشیهای هوشمند بزرگ شد و زندگی محصور در فناوری را احاطه کرد).
اقتصاد ضعیف متا را که بیشتر درآمد خود را از تبلیغات آنلاین به دست میآورد، آسیب رسانده است. یکی از اولین زمینه هایی که شرکت ها شروع به کاهش هزینه ها می کنند، بودجه تبلیغاتی است که تاثیر مستقیمی بر درآمد متا دارد. متا همچنین با پیامدهای تغییرات حریم خصوصی iOS اپل به نام شفافیت ردیابی برنامه مقابله می کند. این ویژگی که توسط اپل در سال 2021 راه اندازی شد، به کاربران اجازه می دهد انتخاب کنند که آیا برنامه ها و وب سایت ها بتوانند آنها را ردیابی کنند یا نه. قبل از رکود بازار تبلیغات، زاکربرگ هشدار داد که تغییرات حریم خصوصی اپل باعث از بین رفتن تبلیغات دیجیتال می شود.
میلیاردها دلار صرف فناوری هایی می شود که مردم ممکن است هرگز نخواهند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پلتفرم «هورایزن ورلدز» (Horizon Worlds) شرکت متا تاکنون سالم مانده است. متا ابتدا می خواست این برنامه تا پایان سال جاری 500000 کاربر داشته باشد، اما تخمین خود را به 280000 تغییر داد زیرا کمتر از 200000 نفر به تنهایی در حال مرور این دامنه دیجیتال هستند.
اقتصاد کند و تغییرات حریم خصوصی اپل منجر به شرایط مالی بد برای متا شد. این شرکت در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افت فروش و در سه ماهه سوم کاهش فروش سه ماهه دوم را به ثبت رساند.
به گفته یاهو فایننس، زاکربرگ در ماه اکتبر گفت که متاورس می تواند به یک محل کار مجازی تبدیل شود، اما کارشناسان نسبت به طرح تجاری مدیر عامل برای آزمایشگاه های واقعیت شک دارند.
طبق تحقیقات Forrester، تنها 40 درصد از نوجوانان 12 تا 17 ساله می گویند که به صورت هفتگی از فیس بوک استفاده می کنند، در مقایسه با 48 درصد در سال 2021. علاوه بر این، 61 درصد از کاربران نوجوان می گویند که به صورت هفتگی از اینستاگرام استفاده می کنند و از سوی دیگر، 69 درصد از Tik استفاده می کنند. توک.
جولی بیل، مدیر پورتفولیو و کین اندرسون رودنیک، تحلیلگر ارشد به Yahoo Finance گفتند: دو سال پیش، نمیدانستید که TikTok تا این حد تأثیرگذار شود. انگار غذای متا را می خورند و رکود اقتصادی را می بینند. ما نباید تعجب کنیم که تبلیغ کنندگان هزینه های متا را کاهش می دهند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری