تقریباً به مدت دو هفته، هر جا که میروید یا وارد یک گروه میشوید، صحبت از “همستر مبارزه” بوده است. رباتی که به عنوان یک بازی طراحی شده و نوید کسب درآمد در قالب ارز دیجیتال را می دهد، اما حتی به گفته رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران (اتحادیه صنفی رایانه ای) نه تنها سرگرم کننده نیست. ، نمی توان آن را “بازی” نامید. اما به صورت عامیانه با این عنوان اطلاق می شود.
ابوالفضل صادق در گفت وگو با ICTNN، با تاکید بر اینکه «همستر کامبت» از نظر سازندگان بازی در دسته بازی ها قرار نمی گیرد، اظهار کرد: البته طراحان این بازی تلاش کردند تا همستر کامبت را تا حدودی شبیه هم کنند. به بازیهای Idol Clicker (نوعی بازی ویدیویی که برای گروه خاصی طراحی شده است، اما از آنجایی که تقریباً هیچ گیمپلی به جز ضربه زدن وجود ندارد، نمیتوان آن را بازی نامید.
وی تاکید کرد: این را می توان اپلیکیشنی دانست که برای مدیریت اقتصاد بازی تلاش شده است با توجه به اینکه کاربر احساس می کند چیزی به دست می آورد، به فضای خود برمی گردد و میزان بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش می یابد. . اقتصاد بازی کاربر را مجبور می کند که به بازی بچسبد، مانند همستر کامبت، مزرعه داری یا کارت های ارتقا این فضا را ایجاد کردند.
بازی موبایل چه ویژگی هایی دارد؟
این سازنده بازی درباره ویژگی های مورد نیاز برای بازی های موبایلی توضیح داد: بازی ها باید دارای گیم پلی یا شیوه بازی جذاب، داستان و موضوع (ژانر) باشند تا بازیکن طبق یک فرآیند از پیش تعیین شده بازی کند و با دریافت جایزه برای غلبه بر مراحل مختلف را طی کند. . و به طور کلی یک عمل انجام دهید تا نام بازی روی آن گذاشته شود.
رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران تاکید کرد: بازی باید بتواند انسان را سرگرم کند اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و حتی اگر بخواهیم اسمش را همستر بگذاریم. مبارزه در دسته بازی برای برنده شدن قرار می گیرد. این بدان معناست که فرد به دنبال سرگرمی نیست و فقط برای کسب پول بازی می کند. البته برخی از بازی های Play to Earn جنبه سرگرمی دارند.
بیشتر بدانید:
آیا قرار است از «همستر کمبت» ثروتمند شویم؟
جنبه کسب درآمد بازی ها را تقویت کنید
وی با اشاره به اینکه استفاده از بازی های Play to Earn در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: بازیکنان به سمتی رفته اند که رایگان بازی نکنند و در نهایت چیزی به دست بیاورند. این مشکل بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده و شاهد برخی از پرفروش ترین بازی های بازار هستیم که جوایز متنوع و متعددی را برای بازیکنان در نظر می گیرند تا فرد فکر نکند که در حین بازی وقت تلف می کند.
رئیس کمیسیون نرمافزارهای سرگرمی و بازیهای رایانهای سازمان نصر ایرانیان ادامه داد: حتی بازیسازان داخلی نیز دست به تولید بازیهای Play to Earn زدهاند و اقتصاد بازیهای خود را بهگونهای طراحی کردهاند که علیرغم وجود جذابیت بصری، بازیکن می تواند احساس کند که چیزی برنده شده است.
موفقیت همستر کمبت در جذب عموم
وی درباره جنبه مالی «همستر کامبت» توضیح داد: برای عرضه اولیه ارز دیجیتال باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار افراد خاصی قرار گیرد تا بتوان آن را مبادله کرد، اما طراحان همستر کامبت هوشمندانه تلاش کرده اند تا این ارز اولیه در قالب یک پیشنهاد بازی به عموم مردم برای کسب سکه یا سود است، سپس طراحان برنامه ارزش فعالیت در بازی را اعلام می کنند، این بدان معناست که تلاش همه در نهایت ارزش پیدا می کند. اگر بخواهیم از این منظر به همستر کامبت نگاه کنیم، با توجه به تعداد مخاطبانی که جذب کرد، باید گفت که بسیار موفق بود.
هوشمندی برای کاهش هزینه های بازاریابی
رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران ادامه داد: همستر کامبت با این برنامه طراحی شده هزینه های بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است زیرا مردم برای کسب امتیاز یا سکه بیشتر تشویق می شوند آن را برای دیگران ارسال کنند. به هر شکلی مخاطبان زیادی جذب آن می شوند. افزایش نرخ بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است.
وی به بازیکنان همستر کامبت هشدار داد: مردم مراقب باشند که با مشخص شدن ارزش این فعالیت، اطلاعات خود را به راحتی در اختیار هیچ شخص یا کانالی قرار ندهند تا حسابشان خالی نشود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات