وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم ارائه کامل خدمات «سلامت هوشمند» از طریق پنجره خدمات ملی هوشمند دولت، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم در مراکز اداری بیمارستان ها و خدمات درمانی و بیمه ای با چالش بیشتری مواجه نشوند. به جز بحث بیماری و لذت استفاده. با دریافت کلیه خدمات این بخش به مردم شاهد فناوری باشید.
به گزارش ICTNN، چهارمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای ماده ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 با موضوع قابل فهم بودن خدمات دولت و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت های هوشمند برگزار شد. توسط عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، سیدمهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آموزش و پرورش و بیمه مرکزی و سازمان های بیمه سلامت برگزار شد.
در این جلسه وضعیت انطباق با الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال 1402، مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و وظایف آیین نامه مذکور در حوزه درمان و بهداشت مورد بررسی قرار گرفت. . . در ابتدا گزارش نظارت بر طرح سلامت الکترونیک و وضعیت ارائه خدمات هوشمند در حوزه درمان و سلامت ارائه شد و با بررسی دستاوردهای نظام سلامت الکترونیک طی سال های اخیر مشخص شد. که باقیمانده اقدامات دستگاه های این بخش در 23 محور تعیین شده در این جلسه در فرصت های تعیین شده برای هر ماده.
در این جلسه مواردی از قبیل وضعیت ارائه خدمات آنلاین در این حوزه از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند و پنجره دستگاه و همچنین بهبود درصد پیشرفت پروژه های سلامت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت و مواردی از جمله مقرر شد تا سامانه آنلاین خدمات بیمه تکمیلی و بازرگانی بیمه شدگان و حذف کاغذ و ارجاع به بیمه های تکمیلی، تدوین مقررات نظام کارآیی مقررات و آموزش اپراتورهای هوشمند در این بخش با تکمیل سامانه ها. و خدمات الکترونیکی سازمان ها و تجمیع خدمات کلیه سامانه های دستگاه های خدماتی این بخش در قالب پنجره ای واحد به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در فرصت های تعیین شده تحقق می یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست تاکید کرد: در حالی که هدف همه ما افزایش رضایتمندی مردم است، راهی جز ارائه خدمات الکترونیک فناورانه پایه به ویژه در حوزه سلامت، مراقبت و درمان نداریم.
وی افزود: بنابراین همه نهادهای بهداشتی و درمانی و ارائه دهندگان خدمات بیمه باید دست به دست هم بدهند تا با ارائه خدمات بهداشتی هوشمند شرایطی را ایجاد کنند که چالش های بعدی ایجاد نشود نه برای افراد در مراکز اداری بیمارستان ها و مراکز درمانی و بیمه ای. . خدمات، به استثنای موضوع بیماری، بیایید شاهد استفاده از فناوری برای ارائه تمامی خدمات در این بخش به مردم باشیم.
زارع پور ادامه می دهد: از سوی دیگر طبق تعهدات قانونی تا پایان آبان ماه تمامی نهادهای دولتی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی باید تمامی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.
وی افزود: بنابراین در حال حاضر عدم اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دیگر قابل قبول نیست و بر این اساس فرآیند اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین به دانشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود. و ارائه خدمات هوشمند در حوزه بیمه، بهداشت و درمان کشور تسریع شود.
بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز تاکید کرد: موسسات موظف به تکمیل اتصال و ارائه کلیه خدمات خود از طریق خدمات ملی هوشمند دولت هستند. پنجره کسانی که در حوزههای خاصی با چالشهایی مواجه شدهاند باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند و در اولین فرصت به مردم خدمات هوشمند ارائه کنند.
وی بر لزوم بازنگری برخی فرآیندهای اداری برای ارائه بهترین خدمات «سلامت هوشمند» در چارچوب ملی خدمات دولت هوشمند تاکید کرد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات