برای رفع نگرانیهای تنظیمکنندههای ضدانحصار و حامیان حریم خصوصی، شرکت Meta Platform پیشنهاد کرده است که هزینه اشتراک ماهانه فیسبوک و اینستاگرام را از ۹.۹۹ یورو به ۵.۹۹ یورو کاهش دهد.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که طرفداران حریم خصوصی و گروههای مصرفکننده به طور فزایندهای از سرویس اشتراک بدون آگهی متا که در ماه نوامبر در اروپا راهاندازی شد، انتقاد میکنند و منتقدان میگویند که کاربران را ملزم به پرداخت هزینه برای تضمین محرمانه بودن خود میکند.
هدف متا راه اندازی این سرویس پولی مطابق با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که توانایی این شرکت را برای شخصی سازی تبلیغات برای کاربران بدون رضایت آنها محدود می کند و به منبع درآمد اصلی آن آسیب می رساند.
این شرکت اعلام کرد که مدل پولی به دنبال متعادل کردن الزامات متناقض بین قوانین حریم خصوصی اروپا و مقررات جدید قانون بازارهای دیجیتال است.
یکی از مدیران ارشد شرکت متا با اعلام نصف شدن قیمت اشتراک این خدمات، گفت: این کمترین قیمت معقولی است که هرکس باید برای خدماتی با این کیفیت بپردازد. عدم قطعیت نظارتی در حال حاضر وجود دارد و باید به سرعت حل شود.
در اوایل سال جاری، متا پیشنهادی برای کاهش قیمت اشتراک به رگولاتورهای اروپایی ارائه کرد و در حال حاضر در حال مذاکره با مقامات حفاظت از داده ها، از جمله تنظیم کننده ایرلندی است. کاربرانی که موافقت میکنند برای مقاصد تبلیغاتی ردیابی شوند، از خدمات رایگانی بهره میبرند که از درآمد تبلیغات تامین میشود.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت هایی که قانون بازارهای دیجیتال را زیر پا بگذارند، تا 10 درصد از گردش مالی سالانه خود را جریمه می کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات