زارع پور خاطرنشان کرد: در دومین ماه حضورم در دولت این موضوع را در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب کردیم اما به دلیل اینکه دولت اعلام کرده بود که هر گونه افزایش قیمتی علاوه بر مرجع تخصصی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب می شود، به اطلاع عموم نمی رسد. ستاد تنظیم بازار». به دنبال این موضوع دولت تصمیم گرفت تا پایان سال 1400 افزایش قیمت نداشته باشد اما در اولین روزهای کاری سال 1401 این افزایش تعرفه صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: با شیوع کرونا همه مشاغل تعطیل شد و فرآیندها به سمت غیبت رفت اما شرکت ملی پست بیشتر از قبل به صورت حضوری کار کرد. اگرچه با دورکاری از وظایف بقیه مشاغل کاسته شد، اما در گذشته با سیل بسته های پستی و پستی، کار شرکت ملی پست سه برابر شد.
همچنین «محمود لیایی» قائم مقام وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مورد تاکید است و تلاش می کنیم با برنامه ریزی به این اهداف برسیم. در این مراسم از تمبر هشت تن از فرماندهان دفاع مقدس توسط وزیر ارتباطات و معاونین وی رونمایی شد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
زارع پور گفت: تفکیک هوشمند پست که امروز بزرگترین مرکز آن را در کشور افتتاح کردیم به ما در رسیدن به این چشم انداز کمک می کند. انتظار من این است که با ارتقای کیفیت خدمات پستی، رضایت مردم از این مجموعه افزایش یابد تا لبخند رضایت را بر لبان مردم ببینیم.
زارع پور با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه پست کشور در زمان شیوع کرونا قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست نه تنها در زمان شیوع کرونا تعطیل نشد، بلکه بیش از گذشته فعالیت کرد و در مواقعی که کشور نیاز داشت، توانست به نتیجه برسد. یک نمره قبولی
وزیر ارتباطات افزود: در دوره مدیریت جدید شرکت ملی پست که از روز گذشته آغاز شده، انتظار داریم چشم انداز پست هوشمند در کشورمان محقق شود و پست جمهوری اسلامی ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود. ” تحقق این هدف مستلزم توجه به سرمایه انسانی و حفظ اعتماد مردم به این نماد ملی است. در حکم مدیرعامل شرکت ملی پست اشاره کردم که برای ارتقای کیفیت حقوق کارکنان تلاش شود.
به گزارش روز یکشنبه ICTNN، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سامانه هوشمند سورتینگ (جداسازی و سورتینگ) مرکز مبادلات کشور گفت: از نقاط قوت، ضعف و مشکلات آگاهی دارم. شرکت ملی پست و تمام تلاش ما این است که مشکلات را حل کنیم.امروزه فناوری اطلاعات زندگی بشر را متحول کرده و همه چیز تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته است.در این عصر وابستگی انسان به این فناوری کلیدی بیش از پیش افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با بهینه سازی، افزایش بهره وری و استفاده بهتر از فناوری می توان هزینه ها را کاهش داد و مشکلات شرکت ملی پست را برطرف کرد. ما زحمات توزیع کنندگان را پیگیری کردیم و در کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیک مطرح کردیم، اما با آن موافقت نشد. من دوباره این موضوع را پیگیری خواهم کرد. درست است که وزارت ارتباطات از فیبرهای دریایی زیر آب گرفته تا مدارهای بیش از 36 هزار کیلومتر مشغول است، اما در کنار اینها هیچ گاه مشکلات پست کشور را فراموش نمی کنیم.
وی افزود: تاکنون جلسات متعددی با مدیران، هیات مدیره و مدیران استانی مجتمع پستی کشور داشته ایم و در جریان مشکلاتی که در این شبکه وجود دارد، قرار گرفته ایم. یکی از مسائل مهم در رابطه با تعرفه ها این است که بیش از 2 سال است که تغییر نکرده است و باید بازنگری شود.
وی افزود: شرکت ملی پست باید به پشتوانه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف باید از آخرین فناوری ها از زمان دریافت محموله تا توزیع آن استفاده کنیم و از کار مردم و کارمندان بکاهیم تا طعم شیرین فناوری را بچشند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری