وی گفت: برگزاری همایش ملی صنعت پست در آبان ماه، حضور در جلسات بین المللی شورای بهره برداری پستی و شورای راهبری اتحادیه جهانی پست و همچنین نمایشگاه پست اکسپو در فرانکفورت از دیگر برنامه های مرتبط است.
لیایی افزود: همچنین در آستانه روز جهانی پست نمایشگاه تمبرهای فوتبال شامل تمبرهای جهانی 132 کشور جهان برای علاقه مندان به جزیره کیش به نمایش گذاشته می شود که تا پایان جام جهانی قطر ادامه دارد.
لیایی یادآور شد: در جریان شیوع ویروس کرونا 28 نفر از کارگران زحمتکش و همکاران شرکت ملی پست را از دست دادیم. علاوه بر تلفات جانی، اکثر همکاران به دلیل اینکه مجبور به ارائه خدمات مستمر بودند متحمل خسارات جسمی فراوانی شدند و سلامتی آنها به خطر افتاد زیرا بار سنگین توزیع و مبادله به دلیل عدم حضور سایر همکاران بر دوش دیگران افتاد. ، بنابراین سعی می کنیم در مورد سختی کار صحبت کنیم. همکاران را به صورت قانونی پیگیری کنید تا از مزایای آن بهره مند شوند.
نمایشگاه Innotex Post 2022 فردا با حضور 47 استارتاپ پستی و دانش بنیان در جزیره کیش افتتاح می شود و محصولات فناوری پست به نمایش گذاشته می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست با اشاره به پایین بودن سرانه پستی کشور، افزود: در این زمینه جزو کشورهای فقیر هستیم و بیشتر مشکلات بنگاه های اقتصادی به همین موضوع برمی گردد. از این رو با برنامه ای که آغاز کرده ایم سعی داریم با ارائه خدمات جدید پستی بر اساس نیاز مشتری و فرهنگ سازی در خصوص ضرورت پست، مزایای استفاده از پست را تبیین کنیم.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: پست ایران با بهره گیری از توانمندی های شرکت های دانش بنیان، از یک اپراتور پست صرف به بستری ملی برای کسب و کارها و خریدهای اینترنتی تبدیل شده است تا تحقق بخشیده شود. مشارکت شرکت پست تحقق اقتصاد دیجیتال
لیایی افزود: در چند سال گذشته با وجود تحریم ها، برخی کشورها فقط از ما محموله دریافت می کنند. اما حمل و نقل انجام نمی شود. ما در این زمینه با کره جنوبی تعامل داشتیم و توانستیم از کره به ایران کشتی داشته باشیم. در حال حاضر کشورهای کمی هستند که با کمک اتحادیه جهانی پست سعی در ارتباط با آنها داریم، زیرا معتقدیم تحریم ها نباید مانع ارتباط پستی کشورها شود.
معاون وزیر ارتباطات درباره تعامل شرکت ملی پست با سایر کشورها ادامه داد: ما با تمام کشورهای دنیا به جز عربستان و اسرائیل ارتباط پستی داریم.
وی افزود: نیاز به پست در دوران کرونا فراتر از تصور شهروندان بود. اگر بتوان از چالشهایی که پست ایران در دوران اپیدمی کرونا با آن مواجه بود چیزی آموخت، این است که شهروندان، همانطور که شواهد کنونی به وضوح نشان میدهد بیش از آنچه فکر میکنند به خدمات پستی نیاز دارند.
بحث سختی کار همکاران را قانونی دنبال می کنیم
روابط بین الملل حول محور تجارت الکترونیک و حمل و نقل سریع و ارزان ادامه دارد
ما در مورد لزوم استفاده از خدمات پستی در حال فرهنگ سازی هستیم
به گزارش ICTNN از شرکت ملی پست، محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه 170 سرویس پستی ارائه می کنیم، گفت: اما مردم با تعداد انگشت شماری از این خدمات آشنا هستند. خدمات. ، گفت: از مردم جامعه انتظار داریم انتقادات خود را با شرکت ملی پست در میان بگذارند تا بتوانیم به بهترین نحو خدمت رسانی کنیم.
تحریم ها نباید مانع ارتباطات پستی کشورها شود
آدرس های پستی نیاز به استانداردسازی دارند
لیایی در خصوص استانداردسازی آدرس های پستی گفت: در بحث زنجیره آدرس ها اختیار کامل نداریم. معمولا چندین سازمان و سازمان دولتی باید دست به دست هم دهند تا آدرس ها را به روز کنند. تاکنون 70 درصد استانداردسازی انجام شده و تنها 30 درصد از آدرس ها به دلیل عدم دریافت نقشه از شهرداری مربوطه آن منطقه به روز نشده است که با مذاکره و تعامل مستمر در صدد رفع این مشکل هستیم.
لیایی با بیان اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست و از بخش خصوصی فعال و دانش آفرین برای برداشتن بار از دوش دولت استفاده می کنیم، افزود: در این راستا ضمن اینکه اشتغال را به نفع خود کاهش خواهیم داد. در بخش خصوصی باید بستری برای بخش خصوصی فراهم شود. خصوصی، برای ارائه خدماتی که با سرعت بیشتر و هزینه کمتر امکان پذیر است.
نمایشگاه اینوتکس پست فردا در جزیره کیش افتتاح می شود
وی در این جلسه در خصوص اقدامات این شرکت برای هفته پست گفت: روز گذشته میزبان 5000 نفر از شرکت های نامه نگار، همکاران پستی و خانواده هایشان در سالن فرهنگسرای بهمن بودیم و جشنی برپا شد.
لیایی گفت: حضور موثر و فعال در مجامع و اجلاس های بین المللی و منطقه ای، تلاش برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب اجرای طرح های توسعه ای مانند GNAF و کد پستی در کشورهای متقاضی، تلاش برای ارتقا و ارتقای کیفیت پستی. خدمات رسانی از طریق مشارکت در برنامه ها و پروژه های کیفیت خدمات با استفاده از امکانات اتحادیه جهانی پست از دیگر برنامه های شرکت ملی پست در زمینه توسعه تعاملات بین المللی است.
مدیرعامل شرکت ملی پست به اقدامات این پست در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا کارکنان پست جمهوری اسلامی ایران را در معرض خطرات جدی قرار داد اما با وجود این پست، ایران توانست به وظایف خود عمل کند. ماموریت خوب
معاون وزیر ارتباطات در رابطه با روابط بین الملل گفت: در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر تعامل حداکثری و تقویت تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه، اوراسیا و کشورهای مشترک المنافع، اقدامات سازنده و رایزنی در حوزه خرده فروشی الکترونیک با کشورهای قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان، چین، ترکیه، عراق، تایلند و تاجیکستان و سایر کشورهای عضو اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه آغاز به کار کرده اند.
وی افزود: قراردادهای بین المللی بیشتر مبتنی بر تجارت الکترونیکی، ایجاد خطوط حمل و نقل زمینی، ایجاد هاب مشترک و ارائه تسهیلات لازم برای ارسال و دریافت کالاهای خریداری شده با نرخ مناسب است که منجر به ارسال سریعتر و ارزان تر خرید می شود. مشتریان آنلاین با سایر ارائه دهندگان خدمات مقایسه خواهند شد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری