به گفته افسر ارشد پزشکی بریتانیا که او را معاینه کرد، مولی راسل، دختر 14 ساله لندنی که در سال 2017 بر اثر جراحات جان خود را از دست داد، خودکشی نکرد.
در بیانیه ای پس از یافته های پزشکی قانونی، پیتر وانلس، مدیر اجرایی NSPCC هشدار داد: “این باید موج شوک ایجاد می کرد، شرکت های فناوری باید انتظار داشته باشند که وقتی کودکان امنیتی را در خط مقدم تصمیمات تجاری قرار می دهند، پاسخگو باشند. سخنگوی متا گفت که بر اساس داده های خود گزارش شده از کاربران و ارسال شده در صفحه پشتیبانی والدین، در سه ماه اول سال 2022، اینستاگرام موفق شد 98 درصد از تمام محتوای مربوط به خودکشی و خودآزاری را در این پلتفرم حذف کند، قبل از اینکه پرچم گذاری برای حذف کند شود.
تحقیقات نشان داده است که رسانههای اجتماعی میتوانند تأثیر مخربی بر سلامت روان نوجوانان بگذارند، اگرچه میزان مسئولیت قانونی شرکتها هنوز حل نشده است. چندین مطالعه اخیر ارتباط بین افزایش زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی و افزایش خطر اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان در بزرگسالان جوان را نشان داده اند. همچنین، طبق اسناد داخلی، به نظر می رسد که شرکت های رسانه های اجتماعی مانند متا از آسیب های ناشی از محصولات خود آگاه هستند.
اندرو باروز، رئیس سیاست ایمنی آنلاین کودکان در انجمن، گفت که به نظر می رسد حکم روز جمعه منحصر به فرد است، زیرا یافته های پزشکی قانونی “اولین بار در جهان” است که او شناسایی می شود. موسسه خیریه کودکان در بریتانیا NSPCC. سایت مستقیماً در مرگ یک کودک نقش داشته است.
از زمان مرگ راسل، خانواده او به حامیان ایمنی آنلاین اختصاص داده شده اند و از پلتفرم خود برای جلوگیری از تکرار همان تراژدی استفاده می کنند. در سراسر اقیانوس اطلس، چندین خانواده در حال پیگیری قانونی علیه شرکت های رسانه های اجتماعی به همین منظور هستند. در ماه آوریل، خانواده ای از ویسکانسین از اسنپ چت و متا به دلیل مرگ یک پسر 17 ساله شکایت کردند و ادعا کردند که این شرکت ها “آگاهانه و عمدا” محصولات مضر و اعتیادآور ایجاد کرده اند. یک ماه بعد، مادر یک کودک 10 ساله علیه TikTok به دلیل به اصطلاح “چالش بی صدا” که ادعا می کند دخترش را کشته است، شکایت کرد. در ماه ژوئن، دو والدین کالیفرنیایی به اسناد فیس بوک در شکایت خود علیه متا به دلیل اختلال خوردن دخترشان استناد کردند.
در طول تحقیقات، مدیران متا و پینترست عذرخواهی کردند و اذعان کردند که مولی با محتوایی در پلتفرمهای شرکتها مواجه شده است که نباید در آنجا وجود داشت. در سال های اخیر، چندین خانواده از شرکت های فناوری به دلیل نقش ادعایی رسانه های اجتماعی شکایت کرده اند.
ادامه مطلب
یکی از سخنگویان پینترست در بیانیه ای گفت: “قلب ما برای خانواده راسل و همه کسانی است که تحت تأثیر این مرگ غم انگیز قرار گرفته اند.” ما متعهد هستیم که اینستاگرام را به یک تجربه مثبت برای همه، به ویژه نوجوانان تبدیل کنیم، و زمانی که پزشکی قانونی آن را منتشر کرد، گزارش کامل را به دقت بررسی خواهیم کرد. ما با دقت به همه چیزهایی که پزشکی قانونی و خانواده در جریان بازجویی گفتند گوش دادیم. “Pinterest متعهد به بهبود مستمر است تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم برای همه ایمن است و گزارش پزشکی قانونی به دقت بررسی خواهد شد.”
منبع: Gizmodo
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
بر اساس گزارش گاردین، راسل قبل از مرگش بیش از 2000 پست اینستاگرامی مربوط به خودکشی، خودآزاری یا افسردگی را مشاهده کرده و با آن تعامل داشته است. این مقاله همچنین صدها تصویر آسیب رساندن به خود را که در حساب راسل در پینترست یافت شده است، شرح داد. طبق گزارشها، Pinterest برای نوجوانان ایمیلهایی با عناوینی مانند «10 پین افسردگی که ممکن است دوست داشته باشید» ارسال میکند.
پزشک مذکور در شهادت خود گفت: احتمالاً مطالب مذکور که مولی مشاهده کرده است، به دلیل اینکه وی قبلاً دچار افسردگی بوده و به دلیل سنی که در دوران ضربه روحی پدرش بوده، بر وی تأثیر منفی داشته است و در روشی بیش از “به او کمک کرد تا بمیرد”.
تحقیقاتی که پنج سال پس از مرگ این نوجوان انجام شد، پیش از این چندین بار به تعویق افتاده بود که بخشی از آن به دلیل درخواست های نوشتن محتوا از سوی صاحب اینستاگرام متا بود.