ابوالمعصوم تاکید کرد: در بین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام با 86.2 درصد بیشترین استفاده تجاری را در بین مشاغل دارای وب سایت دارد. همچنین در بین پیام رسان ها، واتس اپ با 50.3 درصد بیشترین میزان استفاده تجاری را در بین مشاغل دارای وب سایت دارد.
همچنین بر اساس اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، این مرکز مسئولیت ایجاد، نگهداری و پشتیبانی از مرکز داده بخش بازرگانی کشور را به منظور توسعه و افزایش امنیت سیستم ها بر عهده دارد.
به گزارش ICTNN، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس ماده 86 قانون تجارت الکترونیک مصوب مجلس شورای اسلامی در وزارت صنعت با هدف سیاست گذاری و برنامه ریزی برای حمایت از توسعه تجارت الکترونیک ایجاد شد. تجارت در ایران با توجه ویژه به توانمندی های بخش خصوصی و دستیابی به اهداف مورد نظر. شد. این مرکز متشکل از مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات، مرکز دولتی صدور گواهینامه ریشه الکترونیکی و کمیته ملی Adifact است.
وی افزود: کسبه از قسمت های مختلف توزیع برای تحویل کالا استفاده می کنند. 75 درصد مشاغل از پست جمهوری اسلامی، 31.4 درصد از سامانه توزیع بین شهری، 30.4 درصد از سامانه توزیع خود شرکت و 25.5 درصد از پست خصوصی استفاده می کنند.
وی بیان کرد: 93.6 درصد کسب و کارهای اینترنتی نیز از سرمایه گذاران شخصی برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند.
وی افزود: 80.6 درصد کسب و کارها علاوه بر وب سایت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و 34.1 درصد از پیام رسان ها و 26.8 درصد آنها علاوه بر وب سایت دارای اپلیکیشن موبایل نیز هستند.
فرانک ابوالمعصوم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ICTNN افزود: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از طریق پرسشنامه در هفت ماهه امسال 51.9 درصد از کسب و کارهای اینترنتی در حوزه فروش کالا فعال هستند. 20.5 درصد در حوزه ارائه خدمات و 27.6 درصد در هر دو حوزه فعال هستند.
ساختار سازمانی مرکز متشکل از دو کارگروه شورا و کمیته مستقل است که عموماً برنامه ریزی کلان و سیاست گذاری در حوزه تجارت الکترونیک را انجام می دهند. سه معاونت برای تسهیل کسب و کار و توسعه اپلیکیشن، معاونت زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات کسب و کار، و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی برای کارهای تخصصی و همچنین پشتیبانی از منابع انسانی و تجهیزات وجود دارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات