«محمدرضا بیدخام» مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ضمن بیان این مطلب در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر افزایش دو برابری قیمت بسته های اینترنتی برخی اپراتورهای اینترنتی از جمله شرکت مخابرات، اظهار داشت: : با توجه به افزایش شدید قیمت تمام شده خدمات ارتباطی هنوز تعرفه جدیدی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده است و این شرکت هیچ گونه افزایشی در این خصوص نداشته و همچنان به محاسبه هزینه اینترنت بر اساس تعرفه های ابلاغی گذشته ادامه می دهد. .
به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ICTNN، مدتی است که کاربران در فضای مجازی نسبت به افزایش قیمت اینترنت توسط شرکت مخابرات واکنش نشان داده اند. در پی همین انتقادات، شرکت مخابرات ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یک نهاد حقوقی است که بر تمامی تعرفه های اپراتورها از جمله شرکت مخابرات ایران نظارت می کند و موارد مغایر با قوانین مقرر را اعلام می کند و در صورت تمایل، تعرفه های جدید را به دلیل افزایش تورم و نیاز به … توسعه.” شبکه برای ارائه خدمات بهتر به شرکت مخابرات ایران اطلاع رسانی می کند، پس از طی مراحل قانونی اقدام می کند و طبیعتاً شرکت مخابرات ایران نیز مجری قوانین خواهد بود.
بیدخام با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران اینترنت پرسرعت ثابت با سیم مسی و زیرساخت فیبر نوری را در قالب ADSL، VDSL و FTTH در اختیار مشترکان این شرکت قرار می دهد، گفت: ) قابل مشاهده است.
وی افزود: شرکت مخابرات ایران بر اساس توجه به حقوق مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین المللی و رعایت مصرف عادلانه، تعرفه های خود را در زمینه دسترسی به ارتباطات ثابت و در راستای اجرای مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در نظر گرفته است. برای ارتباطات رادیویی برای بهبود کیفیت خدمات.” ارائه می دهد.
به گزارش ICTNN، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور پیش از این اعلام کرده بود که نظام تعرفه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) نیازمند بازنگری جدی است. ما در سال 1400 محدودیت های قانونی در این زمینه داشتیم اما امسال جا برای اصلاح تعرفه مناسب وجود دارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات