الان صدها هواپیمای برقی EVTOL ها در حال توسعه هستند، اما چیزی که P2 Speeder را متمایز می کند این است که دارای هشت موتور جت است که به جای باتری و موتورهای الکتریکی، با کربن خالص یا سوخت هوانوردی پایدار (SAF) کار می کنند. . بدنه فیبر کربنی این هواپیما به اندازه یک موتور سیکلت است. این هواپیما می تواند برای پروازهای خودمختار یا طولانی مدت تنظیم شود.
P2 Speeder همچنین می تواند به عنوان یک وسیله نقلیه باری صنعتی که برای بلند کردن 450 کیلوگرم بار و طی کردن 640 کیلومتر با سرعت بیش از 800 کیلومتر در ساعت در حالت بدون سرنشین طراحی شده است، عمل کند.
دیوید میمن، مدیرعامل و بنیانگذار JetPack Aviation، شرکت مادر Meyman Aerospace، گفت: “ما ده سال پیش JetPack Aviation را شروع کردیم و این تجربه به خوبی توسعه یافته است.” فن آوری این کمک کرد، اما همانطور که به آینده نگاه کردیم، متوجه شدیم که به برندی نیاز داریم که حرفه ما را به وضوح تعریف کند.
ادامه مطلب
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
این شرکت همچنین در حال مذاکره با مشتریان بالقوه در بخش های مختلف است. انتظار میرود P2 Speeder در سهماهه سوم سال جاری آزمایشات خود را آغاز کند، در حالی که آزمایشهای خودکششی برای اواخر امسال برنامهریزی شده است.
میمن هوافضا برای نمونه اولیه تاکسی پرنده آماده است پرواز با نام P2 Speeder Air رونمایی شد.
میمن گفت: «این در واقع نتیجه یک هوش مصنوعی است که فوراً متوجه میشود که وسیله نقلیه به چه چیزی نیاز دارد، بنابراین میتواند شروع به فرمان دادن به موتورها برای بالا یا پایین رفتن کند». میمن هوافضا برای محدودیت های پرواز عمودی فشار می آورد. این شرکت در حال حاضر در حال همکاری با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) برای دریافت مجوز تاکسی پرنده است.
میمن در مصاحبه ای گفت: “اگر می خواهید محموله خاصی را حمل کنید و می خواهید آن هواپیما را با سرعت خاصی پرواز کنید، تنها راه برای انجام این کار استفاده از فناوری فعلی موتور توربین است.” به صورت الکترونیکی در داخل هواپیما کنترل می شود که در صورت از دست دادن تعادل، فورا نیروی رانش موتور را متعادل می کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری