به گزارش ICTNN ، سازنده تلفن های هوشمند اعلام کرد که فروش در سه ماهه دوم به 87.8 میلیارد یوان (13.56 میلیارد دلار) رسیده است ، در حالی که این درآمد در سه ماهه دوم سال 2020 از 53.54 میلیارد یوان و فراتر از 84.53 میلیارد یوان گزارش شده بود. درآمد خالص این شرکت به 6.32 میلیارد یوان رسید که 87.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است ، بهتر از آن چیزی که تحلیلگران انتظار داشتند.
گروه China Evergrande هفته گذشته اعلام کرد که در حال مذاکره برای فروش واحد خودروهای برقی خود به شیائومی است. شیائومی اعلام کرد که با خودروسازان مختلف در تماس بوده اما هنوز تصمیم نگرفته است که با کدام شرکت همکاری کند.
به گفته شرکت تحقیقاتی Canalys ، سهم شیائومی از بازار جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سالانه 83 درصد افزایش یافته است. این شرکت 52.8 میلیون گوشی راه اندازی کرد و برای اولین بار در تاریخ خود ، پس از سامسونگ و بالاتر از اپل ، دومین برند پرفروش جهان شد. با این حال ، در بازار چین ، شیائومی از نظر فروش از Oppo و Vivo عقب است.
تحریم های دولت آمریکا علیه هواوی رقیب شیائومی ، واحد تلفن هوشمند غول مخابراتی را فلج کرد و به شیائومی اجازه داد تا سهم بازار خود را با اوپو و ویوو افزایش دهد.
به گزارش رویترز ، این شرکت بیشترین درآمد خود را از فروش تلفن های همراه به دست می آورد. اما از فروش تبلیغات آنلاین و سایر سخت افزارهای مصرفی نیز درآمد ایجاد می کند. واحد خدمات اینترنتی شیائومی ، که تبلیغات را در برنامه های مختلف نمایش می دهد ، سالانه 19.1 درصد رشد داشته است.
شیائومی در ماه مارس اعلام کرد که 10 میلیارد دلار برای ورود به بخش خودروهای برقی هزینه خواهد کرد. این شرکت هنوز به طور رسمی مشارکت یا برنامه ای برای اولین مدل خود اعلام نکرده است ، اما تبلیغات عمومی در سایت های کاری نشان می دهد که این شرکت در تلاش برای جذب نابغه است.
شیائومی همزمان با اعلام درآمد خود ، از خرید Deep Motion ، 77.37 میلیون دلار راه اندازی خودرو خبر داد. وانگ شیانگ ، مدیر عامل شیائومی گفت که این خرید برای تقویت فعالیت های تحقیق و توسعه این شرکت انجام شده است.
انتهای پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
درآمد شیائومی چین در سه ماهه دوم سال جاری 64 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری