در پرونده های دادگاه، گوگل گفت که ارزیابی تنظیم کننده های اتحادیه اروپا از نفوذ گوگل و تصمیم کمیسیون اروپا مبنی بر عدم رقابت تبلیغات جستجو و تبلیغات غیرجستجو نادرست است.
به گزارش ICTNN، این پرونده یکی از سه پرونده ای است که منجر به صدور مجموع 8.25 میلیارد یورو جریمه ضد انحصاری از سوی اتحادیه اروپا علیه محبوب ترین موتور جستجوی اینترنتی در جهان شد.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش رویترز، گوگل سال گذشته در یک دعوای قضایی برای لغو جریمه ضد انحصاری 2.42 میلیارد یورویی به دلیل استفاده از سرویس خرید مقایسه ای خود و به دست آوردن مزیت ناعادلانه نسبت به رقبای اروپایی بیشتر شکست خورد.
گوگل از دومین دادگاه عالی اروپا خواسته است تا جریمه 1.49 میلیارد یورویی (1.6 میلیارد دلاری) را که سه سال پیش توسط قانونگذاران ضد انحصاری اتحادیه اروپا به دلیل ممانعت از رقبا در تبلیغات جستجوی آنلاین علیه این شرکت آمریکایی اعمال شده بود، اعمال کند.
گوگل سپس یافته های اتحادیه اروپا را در دادگاه عمومی در لوکزامبورگ به چالش کشید. این شرکت پرونده خود را در یک جلسه سه روزه از روز دوشنبه پیگیری خواهد کرد.
کمیسیون اروپا در حکم سال 2019 خود اعلام کرد که گوگل از نفوذ خود برای جلوگیری از استفاده وب سایت ها از واسطه هایی غیر از پلت فرم AdSense که تبلیغات جستجو را ارائه می دهد، سوء استفاده کرده است. این کمیسیون گفت که این اقدامات غیرقانونی بین سال های 2006 و 2016 انجام شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری