این حرکت نشان دهنده تغییری نسبت به سیاست قبلی آمازون است که مدیران را مجبور می کرد تصمیم بگیرند که آیا کارکنان باید سر کار باشند یا خیر.
در بحبوحه فروش کساد و چشم انداز اقتصادی بدتر، آمازون هزینه ها را کاهش داده و تلاش می کند کارکنان خود را به حضور بیشتر در محل کار تشویق کند. این شرکت بزرگترین اخراج در تاریخ خود را آغاز کرده است که شامل حدود 18000 نفر می شود و قصد دارد استخدام کارکنان اداری را متوقف کند. همچنین برخی از پروژه های آزمایشی را متوقف کرد.
جاسی گفت: او و تیم مدیریت ارشد تمامی واحدهای تجاری آمازون در جلسه ای به این نتیجه رسیدند که کارمندان باید بیشتر اوقات (حداقل سه روز در هفته) سر کار باشند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مشخص شد وجود کارکنان در اطراف به نفع فرهنگ شرکت است و به آنها کمک می کند تا از یکدیگر یاد بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند.
مدیر عامل آمازون گفت: “بازگرداندن هزاران کارمند به سر کار در سراسر جهان کار آسانی نیست.” بنابراین ما به تیم هایی که برای این کار به زمان نیاز دارند این فرصت را می دهیم تا برنامه لازم را تهیه کنند. ما می دانیم که تجربه در ابتدا عالی نخواهد بود، اما تجربه محل کار به طور پیوسته در طول ماه ها و سال های آینده بهبود خواهد یافت.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
بر اساس گزارش CNBC، مدیر عامل آمازون گفت: یکی از مزایای بازگشت به محل کار، فرصت های بیشتر برای نوآوری خواهد بود.
شرکتهای دیگر از کارمندان خود خواستهاند تا با کاهش شدت همهگیری کووید-۱۹ به کار تمام وقت یا چند روز در هفته بازگردند. گوگل و اپل سال گذشته برخی از کارمندان خود را مجبور به بازگشت به کار کردند.
به گزارش ICTNN، اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در بیانیه ای اعلام کرد که آمازون به کارکنان ادارات دستور داده حداقل سه روز در هفته سر کار باشند.
آمازون قصد دارد این تغییر سیاست را از اول ماه مه اجرا کند. با این حال، استثناهایی برای این مفاد وجود خواهد داشت، مانند مسئولیت های پشتیبانی مشتری که دارای گزینه دورکاری هستند.
غول اینترنتی آمازون، کارکنان اداری خود را ملزم می کند که بیشتر اوقات یا حداقل سه روز در هفته سر کار باشند.