بالاخره قول چند هفته پیش ایلان ماسک مبنی بر حذف تیک آبی از کاربران سابق توییتر محقق شد و علامت آبی کاربرانی که برای آن پولی پرداخت نکرده بودند، رسما حذف شد.
به گزارش ICTNN، این بدان معناست که خبرنگاران، افراد مشهور و دیگر کاربران مشهوری که از پرداخت هشت دلار در ماه برای اشتراک سرویس «تویتر بلو» خودداری می کردند، تیک آبی کنار نام خود را در این اپلیکیشن گم کردند.
علامت آبی کنار نام یک شخص در توییتر به این معنی است که این پلتفرم تأیید می کند که حساب متعلق به شخص یا شرکتی است که ادعا می شود. در ماه مارس، زمانی که کاربری که یک تیک آبی در سیستم قدیمی توییتر دریافت کرده بود، وارد توییتر شد، پیامی دریافت کرد که از او خواسته بود با ثبت نام در توییتر بلو و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.
روز پنجشنبه، تنها کاربرانی که برای این امتیاز پرداخت کرده بودند، علامت آبی داشتند. انتظار میرفت این تغییر مقررات اشتراکهای آبی توییتر را افزایش دهد که ماسک میگوید برای رشد درآمد آینده توییتر بسیار مهم است. مالک میلیاردر توییتر ماه گذشته توییت کرد: درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی بین اکتبر تا مارس 50 درصد کاهش یافت.
پس از اعلام اولیه تصمیم برای حذف علامتهای آبی قدیمی، ماسک تصمیم گرفت به برخی از کاربرانی که این نشانهای احراز هویت را دارند زمان بیشتری برای تصمیمگیری در مورد پرداخت یا عدم پرداخت هزینه این سرویس بدهد. در حال حاضر تنها حدود یک درصد از کاربران توییتر مشترک این سرویس هستند. ماسک اعلام کرد که بیش از 500 میلیون نفر در هر ماه از توییتر استفاده می کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود تلاشها برای بازگرداندن تبلیغکنندگان، بسیاری از آنها به توییتر بازنگشتهاند. سرویس اشتراک «تویتر بلو» که ماهانه هشت دلار هزینه دارد، آنقدر رشد نکرده است که بتواند کمبود تبلیغات این شبکه اجتماعی را جبران کند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات