شرکتهای فناوری با سازندگان تجهیزات مخابراتی مانند نوکیا برای فروش شبکههای خصوصی 5G و تجهیزات کارخانههای خودکار به مشتریان، عمدتاً در بخش تولید، شریک شدهاند.
مدیر عامل نوکیا پکا لندمارک در مصاحبه ای در حاشیه کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا به رویترز گفت: در ذهن اکثر مردم، ما هنوز یک برند موفق تلفن همراه هستیم، اما نوکیا اینطور نیست. ما می خواهیم از یک برند جدید متمرکز بر شبکه ها و دیجیتالی شدن صنعتی استفاده کنیم که کاملاً با میراث تلفن های همراه متفاوت است.
نوکیا اعلام کرده است که قصد دارد هویت برند خود را برای اولین بار در 60 سال گذشته با یک لوگوی جدید تغییر دهد، زیرا بیشتر مردم هنوز این شرکت فنلاندی را یک شرکت تلفن همراه می دانند.
بر اساس گزارش رویترز، بازار فروش تجهیزات مخابراتی به دلیل فضای نامطلوب اقتصاد کلان که به تقاضا در بازارهای پر حاشیه مانند آمریکای شمالی لطمه زد، تحت فشار قرار گرفت و باعث شد اریکسون اخراج 8500 کارمند خود را اعلام کند.
حرکت نوکیا به سمت اتوماسیون کارخانه و مراکز داده، این شرکت را در مقابل غول های فناوری مانند مایکروسافت و آمازون قرار می دهد.
پس از تحویل گرفتن مدیریت از نوکیا در سال 2020، لندمارک استراتژی سه مرحلهای «تنظیم مجدد، شتاب و مقیاس» را اتخاذ کرد و با تکمیل فاز اول، فاز دوم آغاز شده است.
به گزارش ICTNN، لوگوی جدید این سازنده تجهیزات مخابراتی از پنج شکل مختلف کلمه نوکیا (NOKIA) تشکیل شده است. رنگ آبی نمادین لوگوی قدیمی حذف شده و با طیف رنگی جایگزین شده است.
نوکیا قصد دارد مسیر رشد کسب و کارهای مختلف خود را بررسی کند و جایگزین هایی مانند واگذاری را در نظر بگیرد.
اگرچه نوکیا همچنان در حال برنامه ریزی برای گسترش تجارت خود به عنوان یک ارائه دهنده خدمات است که در آن تجهیزات را به شرکت های مخابراتی می فروشد، اما تمرکز اصلی این شرکت اکنون فروش تجهیزات به شرکت های دیگر خواهد بود.
لندمارک گفت: «سال گذشته شاهد رشد بسیار خوبی 21 درصدی در کسب و کار مشتریان نهادی بودیم که در حال حاضر حدود 8 درصد یا معادل 2 میلیارد یورو از درآمد شرکت را تشکیل می دهد. ما می خواهیم هر چه زودتر این رشد را دو برابر کنیم.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
تحریریه ICTNN شبکه خبری