به گزارش ICTNN، از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان افزود: این سامانه با هدف ارائه خدمات مختلف دولتی به صورت الکترونیکی و یکپارچه سازی آنها برای شهروندان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در واقع پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به عنوان یک درگاه واحد امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات مختلف دولتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سامانه با تجمیع خدمات مختلف موجب تسریع در ارائه خدمات و افزایش شفافیت در امور اداری شده است. همچنین امکان ردیابی آنلاین و جلوگیری از ترافیک غیرضروری از دیگر مزایای این سامانه است.
مدیرکل دفتر نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک با اشاره به جمعیت کاربرانی که از این خدمات بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: افراد مسن، افراد فاقد سواد فناوری اطلاعات و افراد فاقد سیم کارت و غیره، 18 نفر باقی مانده هستند. درصدی که تاکنون از پنجره ملی استفاده کرده اند. قرار نگرفته اند
فولادیان افزود: از جمله سامانه های پرکاربردی که بیشترین استفاده کاربران را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت داشته اند، پیشخوان وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ، پنجره وزارت راه و شهرسازی، پنجره شبکه اجتماعی است. سازمان امنیت، پورتال ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و دارایی و سامانه پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.
وی همچنین یادآور شد: پنجره ملی خدمات هوشمند دولت برای کاربران کم بینا مناسب سازی شده است. این سامانه با رعایت استانداردهای دسترسی، امکان استفاده آسان و مستقل از خدمات را برای این دسته از کاربران فراهم کرده است. بر اساس این گزارش، پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه های اجرایی، مسیر را برای استفاده از خدمات دولتی هموارتر کرده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات