شهریاری در خصوص استفاده از ظرفیت بسترهای داخلی برای کسب و کارهای اینترنتی گفت: از این ظرفیت می توان استفاده کرد اما سعی می کنم در کارم وابستگی ایجاد نکنم.
محسن شهریاری مدیر فروشگاه «تات سیکل» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ICTNN افزود: کسب و کارها قبل از ایجاد پلتفرم هایی مانند اینستاگرام فعال بودند و محدودیتی برای درآمدزایی نداشتند. اما با چنین پلتفرم هایی این کسب و کارها تا حدودی رونق گرفت و فعالیت آنها به روزتر شد.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن چنین بسته های حمایتی برای چنین کسب و کارهایی آثار خوب و مثبتی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: برای مثال برای من که فروشگاهی دارم تا علاوه بر کسب و کار اینترنتی محصولاتم را بفروشم، تفاوت این بسته برای دیگری که چنین شرایطی ندارد یکسان نیست.
این فعال تجاری درباره اینکه این بسته حمایتی تا چه اندازه به توسعه کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند، گفت: بستگی به شرایط کسب و کار دارد. زیرا کسب و کارها با یکدیگر متفاوت هستند.
شهریاری گفت: برخی از مشاغل تولیدکننده و برخی دیگر مصرف کننده هستند، بنابراین اثرات این بسته حمایتی برای هر دو یکسان نخواهد بود.
وی ادامه داد: با راه اندازی چنین پلتفرم هایی خرید و فروش مجازی شد و اکنون با فیلتر شدن اینستاگرام این کسب و کارها به فعالیت خود ادامه می دهند.
شهریاری در ادامه با بیان اینکه البته این فیلترینگ برای کسانی که درآمدشان صرفا به فضای مجازی بستگی دارد محدودیت هایی ایجاد کرده و موثر بوده و تصریح کرد: این افراد تنها محصولات خود را در قالب فضای مجازی عرضه کرده اند و جایی برای شروع مجدد ندارند. . در آنجا با توجه به محدودیت های فعلی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: من مشتریان خود را دارم و با وجود فیلترینگ فعلی قابل دسترسی هستند و در این بین فروش محصولات در بسترهایی مانند اینستاگرام اهمیت چندانی ندارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات