داده های گاردیو نشان داده اند که کلاهبرداری های پشتیبانی فنی خطرناک در ماه های اخیر دو برابر شده است.
گوگل و مایکروسافت سیستم عامل های خود را برای محافظت بهتر از کاربران به روز کرده اند ، اما هنوز نتوانسته است موج حملات را متوقف کند. FBI هشدارهای بسیاری را به کاربران صادر کرده است تا از خطای ساده ای که می تواند باعث ایجاد داده ، پول و حتی اطلاعات هویت شود ، جلوگیری کند.
طبق اعلام تیم امنیتی گاردیو ، افزایش 5 درصدی کلاهبرداری در پشتیبانی فنی از نوامبر تا 1 آوریل مشاهده شد. براساس داده های جامعه ، این کلاهبرداری های خطرناک در ماه های اخیر دو برابر شده است. این کلاهبرداری ها جدید نیستند ؛ مجرمان سایبری برای حل مشکلات رایانه شخصی یا تلفن ها به قربانیان می روند. نکته جدید این است که این کلاهبرداران از ابزارهای هوش مصنوعی برای تشدید حملات خود استفاده می کنند و به آنها امکان می دهد تا در مقیاس تقلب بزرگ قانع کننده انجام دهند.
موج افزایش این نوع کلاهبرداری ، خطر جدیدی از هوش مصنوعی است. نکته دیگر اینکه چنین کلاهبرداری ها اکنون قانع کننده تر ، شخصی تر و بسیار مؤثر و غافلگیرکننده هستند. این کلاهبرداری ها منجر به خسارت مالی قابل توجهی می شوند و به طور کلی قابل بازیابی نیستند.
گاردیو فهمید که ترفند این کلاهبرداران ، مانند یک مرورگر شکسته یا یک پنجره هشدار دهنده ، کاربران را ترغیب می کند تا با 1-8 تماس تلفنی برقرار کنند که ظاهراً تماس مستقیم با کمک مایکروسافت ، گوگل یا اپل است. در آنجا ، قربانی متقاعد شده است که نرم افزار را نصب کند یا به اطلاعات شخصی یا مالی خود دسترسی مستقیم داشته باشد.
تقلب در پشتیبانی فنی در هفته های اخیر گزارش شده است ، و Google خطرات را برجسته کرده و سیستم عامل های خود را به روز کرده است تا به کاربران کمک کند تا بلافاصله آنها را شناسایی کنند.
گوگل هشدار داده است که کلاهبرداری های پشتیبانی فنی نوعی فزاینده از جرایم سایبری است که هدف آن اخاذی پول یا دسترسی غیرمجاز به داده های حساس است.
کلاهبرداری های پشتیبانی فنی در وب اغلب از ویندوز استفاده می کنند که یک بار به نظر می رسد که از هشدارهای امنیتی قانونی تقلید می کنند. این حملات کلاهبرداری از کنترل کامل استفاده کرده و حرکت صفحه کلید و ماوس را برای ایجاد احساس بحران غیرفعال می کند. Google “امتحان ایمن” خود را برای کنترل سیگنال هایی که این نوع حملات را فوراً نشان می دهد ، به روز کرده است. اگر “بررسی ایمن” نشان می دهد که این صفحه احتمالاً کلاهبرداری است ، Chrome هشدار را نشان می دهد.
Google به کاربران هشدار می دهد که برای حل مشکلات فنی یا حساب با کاربران تماس نگیرند یا با آنها تماس بگیرند. مایکروسافت این هشدارها را تکرار کرد.
تقلب در پشتیبانی فنی یک مشکل گسترده است. اگر به آنها اجازه می دهید تا از راه دور به رایانه خود دسترسی پیدا کنند تا یک “تصحیح” انجام دهند ، آنها اغلب بدافزارها ، باج افزار یا سایر برنامه های ناخواسته را نصب می کنند که می تواند اطلاعات شما را به سرقت ببرد یا به داده یا دستگاه شما آسیب برساند.
مایکروسافت به کاربران اطلاع داده است که خطای شرکت و پیام های هشدار دهنده هرگز شماره تلفن را شامل نمی شود.
به گفته فوربس ، این موج تقلب مداوم. گاردیو گفت ما فکر می کنیم فکر می کنیم افزایش شدید کلاهبرداری در پشتیبانی فنی که می بینیم واقعاً نگران کننده است و ارزش بزرگی دارد.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات