در شکایت این گروه لابی که نماینده اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران خطرپذیر در فضای دیجیتال است، ادعا شد که سیستم عامل iOS 14 اپل با الزامات حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا مطابقت ندارد. در آن زمان، از کاربران آیفون با این نسخه از سیستم عامل اپل پرسیده شد که آیا میپذیرند که برنامههای نصب شده یک شناسه کلیدی را جمعآوری میکنند که برای تعریف کمپینهای تبلیغاتی و ارسال تبلیغات هدفمند استفاده میشود، اما تنظیمات سیستم بهطور پیشفرض، عامل به اپل اجازه اجرای تبلیغات هدفمند را میدهد. بدون درخواست اجازه از کاربران کمپین کنید
فرانسوا پلگرینی این توصیه را پس از بررسی مقامات حریم خصوصی فرانسه در پاسخ به شکایتی که سال گذشته توسط France Digital Group ارائه شد، ارائه کرد.
بهروزرسانیهای حریم خصوصی اپل که «شفافیت ردیابی برنامهها» نامیده میشود، به کاربران اجازه میدهد تا ردیابی فعالیتها در برنامهها و وبسایتهای شخص ثالث را مسدود کنند.
پلگرینی در بیانیه خود گفت: iOS نسخه 14.6 سیستم عامل اپل رضایت کاربران را برای جمع آوری اطلاعات شخصی خود به درستی دریافت نکرده است که طبق دستورالعمل حفظ حریم خصوصی الکترونیکی، نقض حریم خصوصی تلقی می شود. وی در ادامه افزود: با تغییراتی که در iOS 15 ایجاد شد، امکان جلب رضایت کاربران قبل از جمع آوری اطلاعات شخصی آنها فراهم شد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی های فرانسه می تواند توصیه مقام مربوطه را نادیده بگیرد، اما به طور کلی این توصیه تاثیر زیادی در تصمیم گیری نهایی این نهاد ناظر دارد.
مشاور ارشد سازمان حریم خصوصی فرانسه توصیه کرده است که اپل به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی شش میلیون یورو جریمه شود.
بر اساس گزارش رویترز، گری دیویس، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل، با نتیجه گیری مشاور ارشد سازمان دیده بان حریم خصوصی فرانسه مخالفت کرد و گفت که شرکت آمریکایی متعهد به محافظت از حریم خصوصی کاربران است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری