اپل در آوریل گذشته تصمیم گرفت که توسعه دهندگان برنامه باید به طور صریح به کاربران اجازه دهند از شناسه برای تبلیغ کنندگان استفاده کنند. طبق گفته فلوری آنالیتیکس، کاربران آمریکایی در 96 درصد مواقع به ردیابی اعتراض دارند.
به گزارش بی بی سی، تلاش های گوگل برای ایجاد جایگزین هایی برای کوکی های شخص ثالث در مرورگر کروم آسان نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی به نام Floc ارائه کرد که با استقبال خوبی از سوی فعالان حریم خصوصی و تبلیغ کنندگان مواجه نشد. هدف این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران از طریق پیوند دادن آنها به گروهی با سابقه مرور مشابه بود.
اپل اکنون از توسعه دهندگان اپلیکیشن می خواهد تا قبل از ردیابی کاربران، مجوز بگیرند. این خبر از سوی گوگل ضربه ای به شرکت هایی مانند متا خواهد بود که قصد دارند کد خود را در اپلیکیشن ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده قرار دهند.
متا در این ماه اعلام کرد که تغییرات حریم خصوصی اپل در سال جاری 10 میلیارد دلار هزینه برای شرکت رسانه های اجتماعی خواهد داشت. سیستم عامل اندروید گوگل توسط تقریبا 85 درصد گوشی های هوشمند در سراسر جهان استفاده می شود.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
کوکی های شخص ثالثی که از سابقه مرور کاربران برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می کنند تا سال 2023 از Google Chrome حذف خواهند شد.
وبلاگ گوگل نامی از اپل نبرده است، اما در عوض به پلتفرم های دیگری اشاره کرده است که رویکرد متفاوتی برای حفظ حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوری های موجود را برای توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان محدود می کنند. این شرکت نوشت: “ما معتقدیم که چنین رویکردهایی ممکن است بدون ارائه جایگزینی برای حفظ حریم خصوصی بی اثر باشد.”
گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که اکنون «حریم خصوصی جعبه ایمنی» را به برنامههای اندرویدی تعمیم میدهد و روی راهحلهایی کار خواهد کرد که اشتراکگذاری دادههای کاربر را محدود میکند و بدون شناسههای اضافی برنامهای، از جمله شناسههای تبلیغکننده، کار میکند. این شناسه ها برای جمع آوری اطلاعات توسط برنامه ها استفاده می شوند. گوگل گفته است که آنها را حداقل برای دو سال نگه می دارد و در این مدت با صنعت تبلیغات بر روی یک سیستم جدید کار خواهد کرد. با این حال او برنامه خود را توضیح نداد.
گوگل اپلیکیشنی را برای محدود کردن ردیابی داده ها در مرورگر کروم توسعه داده است و برنامه های موجود در گوشی های هوشمند اندرویدی را پوشش می دهد.
به گزارش ICTNN، هدف از پروژه “Privacy Sandbox” گوگل محدود کردن حجم اطلاعاتی است که تبلیغ کنندگان می توانند در مورد کاربران جمع آوری کنند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری