ادامه مطلب
فالک، نویسنده اصلی این مطالعه میگوید: «ما چارچوبهای پیامی را ایجاد کردیم که میتوان آن را با اخبار و پستهای رسانههای اجتماعی موجود جفت کرد. این بدان معنی است که همان دستورات مورد استفاده در این مطالعه را می توان به راحتی در زمینه های دیگر آزمایش کرد.
منبع: مدیکال اکسپرس
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
محققان دریافتند که صرف نظر از موضوع پوشش داده شده یا رسانه پست، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم بگویند پست هایی را به اشتراک گذاشته اند که احساس می کنند مربوط به خود یا جامعه است. علاوه بر این، آنها دریافتند که وقتی از شرکتکنندگان خواسته میشود به طور خاص بنویسند که چرا یک پست به خودشان یا افرادی که میشناسند مربوط است، احتمالاً آن را به اشتراک میگذارند.
با دادههای دهها هزار پست، کسمه و همکارانش معتقدند این کشف میتواند به شکلدهی پستهای عمومی مؤثر در رسانههای اجتماعی کمک کند. کسمه گفت: «ما علاقهمندیم که چگونه میتوانیم نظریه روانشناختی را به مداخلات دنیای واقعی برای ترویج تغییر رفتار ترجمه کنیم.
مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مجله روانشناسی تجربی منتشر شده است، رفتار بیش از 3000 نفر را برای بررسی روانشناسی پشت به اشتراک گذاری اطلاعات آنلاین مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
برای مطالعه کسمه، شرکتکنندگان در معرض مقالات و پستهای رسانههای اجتماعی در مورد سلامت، تغییرات آب و هوا، انتخابات و COVID-19 قرار گرفتند. برخی از شرکت کنندگان عناوین و خلاصه مقالات خبری را مطالعه کردند، برخی دیگر پست های رسانه های اجتماعی را مشاهده کردند. همه شرکتکنندگان احتمال اشتراکگذاری هر پست و ارتباط هر کدام را با خودشان و افرادی که میشناختند ارزیابی کردند.
به همین ترتیب، انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات، مراکز پاداش را در مغز ما فعال می کند و زمانی که با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، آنچه را که طرف مقابل فکر می کند یا می خواهد بشنود، در نظر می گیریم، کیفیتی که به عنوان ارتباطات اجتماعی شناخته می شود.
یک کاربر اینترنتی به طور متوسط حدود سه ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. واضح است که رسانههای اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم با مردم، مانند نحوه محافظت از خود در برابر کووید-19، اهمیت بیشتری پیدا میکنند، و محققان میخواهند بدانند چه چیزی رسانهها را چنان جذاب و جذاب میکند که کاربران آن را دوست دارند. محتوا. آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید
یکی از راههای بهبود اشتراکگذاری محتوا، استخدام افرادی است که محتوای مربوط به شما یا اجتماعی را برای اشتراکگذاری پستهای آنلاین پیدا میکنند. دیگری این است که پست ها را به گونه ای قاب بندی کنید که مخاطب آنها را بیشتر به خود یا جامعه بیابد، بدون اینکه خود پست ها را شخصی سازی کنید.
کسمه، یکی از محققان این مطالعه، میگوید: این کشف کلید ایجاد پیامهای مؤثر برای علل اجتماعی است. دانستن اجزای روانشناختی که باعث میشود کسی یک پست رسانههای اجتماعی را به اشتراک بگذارد، میتواند به دانشمندان کمک کند حقایق مربوط به تغییرات آب و هوا را به اشتراک بگذارند یا مقامات بهداشت عمومی افسانههای واکسن را از بین ببرند.
تحقیقات Kaseme نشان می دهد که مردم به اطلاعاتی که فکر می کنند مربوط به آنها است توجه بیشتری می کنند.
فالک میگوید: «این مطالعه مؤلفههای روانشناختی کلیدی را برجسته میکند که افراد را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد مسائلی که بر رفاه ما تأثیر میگذارد برمیانگیزد». اشتراک گذاری یکی از اهرم های کلیدی برای تغییر هنجارهای فرهنگی و ایجاد انگیزه برای اقدام در مقیاس بزرگتر است، بنابراین مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث این اتفاق می شود.
برای این مطالعات، محققان از اسکنرهای fMRI برای درک اینکه چگونه مناطق خاصی از مغز درک خود و ارتباطات اجتماعی را شکل میدهند، استفاده میکنند. به طور کلی، تیم امیدوار است که نتایج این مطالعه به کسانی که میخواهند تغییرات اجتماعی ایجاد کنند، ابزارهایی را برای انجام این کار به طور مؤثر ارائه دهد. کسمه می گوید: «مسائل بزرگ نیاز به اقدام جمعی دارند و ارائه اطلاعات دقیق به مردم امکان می دهد دور هم جمع شوند و اقدام کنند.
پاسخ این بود که مردم اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند که معتقدند برای آنها یا افرادی که می شناسند معنادار است. اساساً، این اطلاعات می تواند در اینترنت پخش شود زیرا مردم ذاتاً آن را ارزشمند می دانند، هم برای خود و هم برای جامعه.
کسمه میگوید اشتراکگذاری اطلاعات بخش اساسی از اقدامات فردی و جمعی است. در آغاز شیوع ویروس کرونا، ما نیاز داشتیم که به سرعت اطلاعات دقیقی درباره آنچه اتفاق میافتد، نحوه محافظت از خود و یکدیگر منتشر کنیم. انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی می تواند در تغییر رفتارهای فردی ما بسیار موثر باشد. رفتار جمعی ما با تغییر درک ما از آنچه هنجار است تغییر می کند.