به گزارش روابط عمومی ایرانسل، محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری و دبیر توسعه شبکه ملی اطلاعات شورای راهبری با بیژن عباسی آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل دیدار و با آخرین اقدامات و فعالیت های ایرانسل در توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال آشنا شدند.
در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه نگهداری و تعمیرات شبکه دیجیتال» (Iran Maintenance) و همچنین اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائه خدمات دیجیتال به مردم و زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی مشاغل دیجیتال تقدیم معاونان وزیر ارتباطات شد.
همچنین راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فراداده از جمله طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه 5G به معاونت های وزیر ارتباطات ارائه شد.
همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت به عنوان اولین ورود نسل پنجم تلفن همراه در عرصه صنعت ایران نیز از دیگر اقدامات ایرانسل بود که گزارش آن به معاونان وزیر ارتباطات
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار گزارشی از برنامه این شبکه تلفن همراه برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن همراه در ایران و چشم انداز تحول دیجیتال ایرانسل و همچنین اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و بالا ارائه کرد. اینترنت پرسرعت در این مناطق
عباسیرند همچنین به تشریح مهمترین چالشهای پیشرفت ایرانسل در عرصههای مختلف پرداخت و بر افزایش همافزایی در جهت پیشبرد اهداف تحول دیجیتال تاکید کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این دیدار از توجه ایرانسل به توسعه خدمات دیجیتال، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات پایه و داشتن برنامه مشخص برای تحول دیجیتال، «دولت الکترونیک» و «اطلاعات ملی» ابراز خرسندی کرد. شبکه» دو موضوع محوری هستند. وی به کلید سازمان اشاره کرد و گفت: در بحث دولت الکترونیک باید از ظرفیت های موجود برای ایفای نقش خود برای مقابله با چالش های دسترسی مردم به بازار خدمات و در بحث اطلاعات ملی استفاده کنیم. شبکه، تکمیل زنجیره خدمات از جمله تامین نرمافزارهای پایه و کاربردی از مسائل رگولاتوری، قیمتگذاری، حقوقی و حریم خصوصی پیروی میکند و امیدواریم بتوانیم با ظرفیت بالای ایرانسل که تعداد زیادی از مردم را هم از طریق صدا و هم از طریق دیتا به هم متصل میکند، ارتباط برقرار کنیم. و همچنین خدمات دیجیتال استفاده برای توسعه فضای کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در کشور.
خوانساری همچنین به زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب و کارهای دیجیتالی از جمله خدمات زیرساخت ابری، سامانه ابر احراز هویت یکپارچه ایرانسل و سامانه تبادل API ایرانسل با عنوان «Y’ello Hub» پلتفرم و چشم اندازی برای ایرانسل اشاره کرد. همکاری کامل با ایرانسل در این زمینه ها در راستای تحقق دولت الکترونیک اعلام شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر کشور همچنین تغییر مدل مصرف داده توسط کاربران پس از اپیدمی کرونا، بومی سازی تجهیزات، توسعه زیرساخت شبکه و تمرکززدایی در معماری شبکه را از جمله موارد مطرح شده در شبکه ملی اطلاعات برشمرد. از اقدامات فعال ایرانسل در این زمینه قدردانی کرد.
انصاری با بیان اینکه هنر ایرانسل این است که در فضای رقابتی و بدون انحصار و در اختیار داشتن امکانات مخابراتی دوران دولتی ارتباطات، خدمات باکیفیت ارائه دهد، ضمن قدردانی از تلاش های ایرانسل در توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات خواستار مشارکت بیشتر ایرانسل شد. او درگیر برنامه های تحول دیجیتال و توسعه فناوری های جدید شد.
https://irancell.ir/b/288790/b
م. خ
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات