همچنین در این جلسه اپراتورهای تلفن همراه با اشاره به رشد 100 درصدی مصرف اینترنت در 2 سال اخیر، اشباع ظرفیت دکل های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت دسترسی به مکان های مناسب برای نصب دکل ها، عدم همکاری شهرداری ها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایت ها و دکل ها، وجود تداخل فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده غیرمجاز و … را از جمله مشکلات ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت به کاربران اعلام کرد.
در این جلسه وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک ها در شبکه انتقال و لزوم جایگزینی کابل های مسی با کابل های نوری، مشکلات تامین مالی و خرید به روز مطرح شد. تجهیزات تاریخ و هزینه های شبکه انتقال برخی از مشکلات هستند. دارندگان پروانه ارتباط ثابت معرفی شدند.
به گزارش روز دوشنبه ICTNN از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «صادق عباسی شاهکوه» در جلسه کمیته ویژه ارزیابی کیفیت اینترنت که با حضور مدیران عامل اپراتورهای ثابت و سیار، شرکت های ارتباطات زیرساخت و رگولاتوری برگزار شد، گفت: مدیران: هر بازیگری در زنجیره تامین و ارائهدهنده خدمات اینترنتی اعم از شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار دارای مشکلات یا کاستیهایی باشد، تجربه مشترک بهعنوان مهمترین ذینفع نظارتی کیفیت خدمات دریافتی را تحت تأثیر قرار میدهد.
در پایان جلسه مقرر شد با ایجاد مشوق هایی از سوی اپراتورها برای بهبود الگوی مصرف، در جهت ارتقای کیفیت خدمات اینترنت اقدام شود. اپراتورها همچنین باید فهرستی از مکان ها و نقاطی را که در انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات با مشکل مواجه هستند، به رگولاتور ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: به طور مستمر در رگولاتوری برگزار می شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین پیشرفت را در اجرا دارند. از برنامه حل مسئله به مردم معرفی می شود.
همچنین شرکت مخابرات ایران طرح توسعه شبکه انتقال خود را در استان های مشکل دار اعلام کند تا در جلسات آتی راهکارها پیگیری شود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات