پس از ابلاغ این الزام برای پرداخت کنندگان در سال گذشته از سوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک، به منظور رعایت کامل ملاحظات و رفع دغدغه های بخش خصوصی، جلسات متعددی با سازمان های بخش خصوصی با محوریت ساماندهی دستگاه های رایانه ای برگزار شد. سامانه صنفی و شرکتهای پرداختکننده و راهکارهای تسهیلکننده مختلف از جمله اینماد بدون ستاره، سازوکار سایر حوزههای مالی، اعطای نامحدود اینماد در قالب ساب دامنه برای بازارچهها طراحی و اجرا شد.
در این نشست مشترک، سازمان ها و شرکت های پرداخت کننده ضمن تایید طرح و تشکر از اقدامات انجام شده، پیشنهادات و دغدغه های خود را در زمینه تقویت مکانیزم های نظارتی این محصول به منظور جلوگیری از تخلفات و تقلب ها، بررسی و پیگیری کردند. نحوه تعریف پورتال QR Code توسط شرکت های پرداخت، فعال سازی کارگروه سیاست گذاری تجارت الکترونیک طبق اساسنامه مرکز تتا، برگزاری نشست های نوآوری و توسعه اپلیکیشن های تجارت الکترونیک به منظور رفع مشکل جدید و حوزههای غیرقانونی، جلوگیری از صدور مجوزهای متعدد برای کسبوکارهای اینترنتی با وجود این اطلاعات، ارائه توضیحات و دریافت اصلاحاتی در زمینه طبقهبندی فعالیتها در سامانه اینماد، تقویت رتبه اعتماد به عنوان شاخص ریسک کسبوکار و تسطیح و موضوع ارائه خدمات به مشاغل بر اساس رتبه اعتماد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
برای این منظور علاوه بر ایجاد زیرساخت پنجره واحد تجارت الکترونیک به صورت یک درگاه واحد برای ارائه خدمات مختلف به کسب و کار اینترنتی، تغییرات متعددی در سامانه اینماد از جمله تجهیز ورودی سامانه اینماد برای ورود از طریق سامانه الکترونیکی -سامانه تایید مشتری تجاری (امتا)، کنترل سیستم سه طرفه تایید دامنه، تکمیل خودکار فرآیند inmad، واریز تعرفه inmad به حساب پرداخت کننده انجام شد.
به این ترتیب شرکت های پرداخت کننده می توانند بدون نیاز به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه اینماد توسط کسب و کار، تنها با تماس و ارسال اطلاعات و در نهایت به سادگی با انتقال کاربر به سامانه اینماد، کد تایید دامنه را دریافت کنند. از طریق سیستم Emta به منظور تأیید تعهد نامه و دریافت کنترل سیستم تأیید دامنه برای مشاغل.
لازم به ذکر است این بدون ستاره یک فرآیند ساده شده اعطای نماد تجارت الکترونیکی برای مشاغل کوچک است که به عنوان اولین تجربه صدور مجوز مبتنی بر ثبت در کشور تنها با احراز هویت و دامنه طراحی و اجرا می شود. البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام سایر راستیآزماییها در فرآیند اصلی این محصول و جلوگیری از تخلفات و کلاهبرداریهای گسترده، کسبوکار کوچک به گونهای تعریف میشود که تعداد و مبلغ کل تراکنشهای آن در ماه باشد. به ترتیب کمتر از 100 و 100 میلیون. تومان و این موضوع به صورت سیستماتیک کنترل می شود. در صورتی که کسب و کار خرد از حد تعیین شده فراتر رود، اخطار مناسب به کسب و کار داده می شود و کسب و کار موظف است ظرف مدت 10 روز کالای غیر ستاره دار را به کالای ستاره دار تبدیل کند.
به گزارش ICTNN، از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیک (تتا سنتر)، نشست خبری مشترک با نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای (کمیسیون های پرداخت و فین تک)، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پرداخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد. انجمن فناوری های نوین مالی (فین تک) و شرکت های پرداخت زرین پال. زیبا، آی دی پی، ست پی، پی استار، وندار، پی پینگ و یارپی در مرکز تتا برگزار شد.
از آن زمان یکی از درخواست های مکرر شرکت های پرداخت ارائه وب سرویس برای اعطای خودکار این محصول به منظور تسهیل حداکثری برای کسب و کارها بود که از سال گذشته در دستور کار مرکز تتا قرار گرفت و پس از حذف موانع و رفع چالش ها، از تابستان سال جاری با همکاری سه شرکت پرداخت. رویه های آزمایشی طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برای استفاده همه شرکت های پرداخت انجام و اطلاع رسانی شد.