با ورود سال جدید ، بسیاری از شرکت های صنعت هوانوردی به دنبال قدم بزرگ بعدی برای پرواز پایدار هستند. اما آیا امسال سال تاکسی پرندگان خواهد بود؟ در این گزارش ، پیشرفت و شکست در توسعه تاکسی های پرنده را بررسی خواهیم کرد.
به گفته اینا ، تاکسی های هوایی سالهاست که فناوری آینده عالی نامیده می شود. هر وقت مذاکرات آینده و فیلمبرداری فیلم ها و تصاویر ساخته شده از آینده فناوری ، اتومبیل های پرنده و تاکسی ها بدون شک به تصویر کشیده و نمایش داده می شوند.
با این حال ، سال 2 با یک قول ناکام برای خلبانی مسافران برای اولین بار در پاریس همراه بود. آیا تاکسی های هوایی با پتانسیل های خود به پتانسیل خود می رسند؟ و آیا جایگزینی برای آنها وجود دارد؟ موارد زیر چشم انداز سال بعد ، سپس تاکسی های پرنده است.
5 سال برای صنعت تاکسی هوایی سال سختی بود. در طول بازی های المپیک پاریس ، تاکسی های هوایی قرار بود برای اولین بار در سال ششم برای اولین بار مسافران را خلبان کنند. اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. Volocopter شرکتی بود که در طول بازی ها سعی در خلبانی تاکسی های هوایی داشت ، اما گواهی به موقع دریافت نکرد.
این شرکت اکنون با یک وعده ناموفق روبرو است و در ژانویه اعلام کرد که به دنبال سرمایه گذاران جدید برای جلوگیری از ورشکستگی است.
صنعت رو به رشد مالیات هوایی به طور کلی مورد انتقاد قرار گرفته است. از آنجا که بازی های المپیک پاریس بدون تاکسی های هوایی صورت گرفت ، کارشناسان بر تنوع زیستی مدل جدید برای حمل و نقل هوایی شهری (UAM) متمرکز شده اند. برخی از کارشناسان این دیدگاه را یک رویا دور از ذهن خوانده اند که فقط به ثروتمندان خدمت می کند.
این نگرش منفی نه تنها به دلیل وعده ولسوالی معیوب شکل گرفت. یک مطالعه در ماه سپتامبر توسط مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا در آلمان نشان می دهد که فناوری تاکسی هوایی اغراق آمیز است.
دکتر آنا استرابینجر ، نویسندگان این مطالعه ، در بیانیه مطبوعاتی گفتند: حمل و نقل هوایی شهری اغلب به عنوان گزینه ای پایدار ، سریع و ارزان توصیف می شود ، اما مطالعات ما نشان می دهد که مزایای واقعی آن بسیار محدود است.
این مقاله به این واقعیت متمرکز شده است که تاکسی های هوا انرژی بیشتری نسبت به اتومبیل های برقی مصرف می کنند و برای مسافران گران تر می شوند. زمان طولانی انتظار نیز می تواند مانعی برای پذیرش مردم باشد.
آیا تاکسی های پرواز EVTOL جایگزین هواپیماهای سنتی است؟
پس از صحبت در مورد هزینه و مصرف امنیت ، مسئله امنیت در تاکسی های پرنده افزایش می یابد. تصادف هواپیما در کره جنوبی در 5 دسامبر توجه عمومی به نقش پرندگان در صنعت حمل و نقل هوایی را به خود جلب می کند. پرندگان به طور کلی فقط در هنگام پرواز هواپیماها ، که بیش از 6000 پا است ، بسیار بالاتر از ارتفاع معمولی پرندگان مهاجر ، باعث ایجاد مشکلات هواپیماهای تجاری می شوند.
متأسفانه ، از آنجا که تاکسی های هوایی عمود بر ارتفاعات پایین پرواز می کنند ، پرندگان پرندگان می توانند باعث امنیت شوند. آتش سوزی باتری به دلیل بار زیاد ، مشکل بالقوه دیگری را ایجاد می کند.
Ebeni به عنوان یک کارشناس ایمنی حمل و نقل هوایی توضیح می دهد: باتری های لیتیوم -ما می توانند به ویژه پس از آسیب یا نرخ شارژ زیاد ، مشتعل شوند. کار در ارتفاع کم و در مناطق شهری به این معنی است که پرنده به احتمال زیاد با آنها رفتار می کند ، به طوری که تولید کنندگان باید اثر صدمات ، به ویژه در اطراف باتری ها و آسانسورها را در نظر بگیرند.
با این حال ، تولید کنندگان تاکسی هوا بر نقش افزایش هواپیماها تأکید می کنند. مانند هواپیماهای تجاری ، در صورت عدم موفقیت ، قطعات پشتیبان تهیه می شوند. این امر به ویژه در طراحی عمود بر بسیاری از استانداردها با موتورهای مستقل آشکار است و اگر برخی از آنها آسیب دیده باشند ، یک تاکسی پرنده می تواند با استفاده از ملخ های دیگر با خیال راحت فرود بیاید.
آیا سال در سال وجود دارد؟
علیرغم انتقادات اخیر از صنعت هواپیماهای عمود ، شرکت های بزرگ ناامید نشده اند. در یک سال گذشته ، چندین فرودگاه در اسپانیا برای سازماندهی تست های تاکسی پرواز ایجاد شده است. پروژه سزار ، یک برنامه تحقیق و توسعه با هدف نوسازی مدیریت ترافیک هوایی اروپا ، این پروازها را برای انجام مسافران عملیاتی نظارت خواهد کرد.
در همین حال ، شرکت آمریکایی Archer Aviation اخیراً مجموعه ای از معاملات جدید را از جمله ایجاد یک سازمان جدید به رهبری دفتر سرمایه گذاری ابوظبی برای راه اندازی خدمات تاکسی هوایی تجاری در منطقه اعلام کرد.
مدیرعامل و بنیانگذار آرچر ، آدام گلدشتاین ، توضیح داد که برنامه های بازاریابی این شرکت به خوبی اجرا شده است. وی گفت: “استراتژی بازاریابی ما روی بازارهایی متمرکز شده است که ما می توانیم صدها هواپیما را به مرور زمان با پشتیبانی قوی و بالاتر مستقر کنیم.” وی توضیح داد که حمایت دولت و تعهد نظارتی لازم برای انجام این دیدگاه کاهش می یابد.
گلدشتاین ادامه داد: “در حال حاضر ، ما شاهد این پتانسیل در ایالات متحده و کشورهای مهم در خاورمیانه و آسیا هستیم.” ما به زودی شروع به استقرار در این بازارهای اولویت خواهیم کرد.
گلدشتاین با تمرکز بر پرواز در نیویورک ، لس آنجلس ، سانفرانسیسکو و میامی به ایالات متحده توضیح داد. وی گفت: “در سطح بین المللی ، ما شاهد علاقه شدید به دولت ها و شرکای خود هستیم که بی تاب هستند که یکی از اولین کسانی هستند که تاکسی های هوایی برقی را به نمایش می گذارند و به بازار عرضه می کنند.” آب همیشه در خط مقدم است.
نیروی هوایی ایالات متحده می تواند رویای تاکسی هوا را تقویت کند
ارتش آمریكا همچنین نشان داده است كه به پتانسیل هواپیماهای پرواز عمودی (VTOL) اعتقاد دارد. Archer Aviation همچنین اخیراً قرارداد جدیدی به ارزش 5 میلیون دلار با نیروی هوایی ایالات متحده برای توسعه حمل و نقل و عرضه نظامی خود امضا کرده است.
این یک روش ایده آل برای فناوری هوای تاکسی است که به زمان بیشتری برای توسعه ، پیگیری و تأیید نیاز دارد. ارتش شناخته شده است که فناوری های جدید را آزمایش می کند و تخصص آنها می تواند به پیشرفت تاکسی های هوایی کمک کند. نتیجه می تواند گزینه ای امن تر برای مسافران تجاری آینده باشد.
نیکیل گول در حالی که ایالات متحده و متحدین ما از هواپیمای ترکیبی عمود که ما در حال توسعه هستیم ، گفت: “سابقه طولانی در صنعت دفاع نظامی وجود دارد که به پیشرفت در حمل و نقل هوایی تجاری کمک می کند.”
ظهور کشتی هوایی؟
تاکسی های هوایی در ماه های اخیر کمی کاهش یافته است ، اما این تنها راه جدید حمل و نقل هوایی پایدار نیست. یک روش حمل و نقل مد قدیمی به نام Airship نیز می تواند بازگردد زیرا جهان به دنبال حمل و نقل پایدار جدید است.
بزرگترین هواپیمای جهان ، LTA Pathfinder ، در حال حاضر در حال انجام یک تست در دره سیلیکون ، کالیفرنیا است.
با این حال ، مانند تاکسی های پرنده ، سؤالاتی در مورد امنیت ، صدور گواهینامه و پذیرش کشتی های عمومی وجود دارد. تولید کننده Pathfinder LTA جایگزین هیدروژن قابل اشتعال است که در کشتی های هوای قدیمی توسط هلیوم استفاده می شود. این می تواند تا حدودی فاصله از این فناوری قدیمی و فاجعه هندنبورگ را حفظ کرده و از ظهور آن جلوگیری کند.
هندنبورگ یک هواپیمای هیدروژن غول پیکر بود که از فرانکفورت به ایالات متحده می رفت. این هواپیما قصد داشت در نیوجرسی فرود بیاید ، اما ناگهان روی زمین شلیک کرد و منفجر شد. سه از 5 مسافر درگذشت. علت آتش دقیقاً مشخص نشده بود ، اما برق استاتیک ، نشت هیدروژن و آسیب مکانیکی ممکن است. پس از حادثه ، استفاده از هیدروژن در کشتی های هوایی به طور قابل توجهی کاهش یافت و شرکت ها به هلیوم گاز تبدیل شدند که ایمن و قابل اشتعال بود.
اگرچه دشوار است بگوییم که شرکت های تاکسی هوایی و کشتی های هوایی برنده خواهند شد ، یک چیز مسلم است. اینکه جهان باید وابستگی بیش از حد خود را به حمل و نقل کربن کاهش دهد. سال 2 پرونده های ناخواسته زیادی را در مورد تغییرات آب و هوا ضبط کرد. امسال داغترین سال بود و چندین فاجعه در مورد اثرات آب و هوا رخ داده است.
اگر توسعه این فناوری ها و زیرساخت های آنها به خوبی پیش می رود ، همیشه چالش هایی برای پذیرش آنها از مردم از جمله عناصر زیر وجود خواهد داشت:
امنیت
- یکی از نگرانی های اصلی جمعیت ، ایمنی این سیستم های حمل و نقل جدید است. افراد می توانند در مورد امنیت این هواپیماها سؤالی داشته باشند و تهیه مجوزها و گواهینامه های بین المللی می تواند به بهبود احساس امنیت کمک کند.
هزینه های زیاد
- اگرچه با گسترش این فناوری ، احتمالاً هزینه های آن را کاهش می دهد ، اما در ابتدا گران خواهد بود و به طوری که ممکن است این خدمات برای مدت طولانی در دسترس عموم نباشد.
مقررات و نظارت
- با راه اندازی تاکسی های پرنده ، لازم است قوانین جدید و مقررات هوا را تنظیم کنیم. این قوانین باید اطمینان حاصل کنند که شرایط امنیتی مورد توجه قرار گرفته است.
نگرانی های زیست محیطی
- اگرچه بیشتر تاکسی های هوایی برقی هستند ، اما هنوز نگرانی در مورد تأثیرات زیست محیطی آنها وجود دارد. این نگرانی ها شامل مصرف انرژی و استفاده از منابع طبیعی برای ساخت و نگهداری تاکسی های هوایی است. مردم می توانند نگران این باشند که فناوری به دلیل مصرف زیاد انرژی برای محیط زیست خطرناک است.
نگرانی های اجتماعی و حرفه ای
- پذیرش تاکسی های هوایی می تواند نگران کارگران حمل و نقل زمینی مانند رانندگان تاکسی و سایر کارمندان حمل و نقل باشد و ممکن است فکر کنند که می توانند شغل خود را از دست بدهند.
آلودگی صوتی
- نگرانی دیگر آلودگی صوتی است. از آنجا که تاکسی های هوا به طور کلی از ملخ یا پروانه ها برای بلند کردن و نشستن استفاده می کنند ، صدای تولید شده توسط آنها می تواند برای مناطق شهری بیش از حد باشد.
روشهای جدید حمل و نقل پایدار می تواند به جلوگیری از بروز بلایای بیشتر کمک کند. با این حال ، گزینه های ایمن برای فن آوری های موجود باید ارائه شود ، و همچنین زیرساخت های لازم برای اجرای این برداشت های نوآورانه. اتخاذ هر فناوری جدید توسط عموم مردم نیز چالش های خاصی خواهد داشت ، اما حتی اگر یک نقطه عطف برای تاکسی های هوایی و کشتی های هوایی وجود داشته باشد ، راه طولانی برای جلب اعتماد به نفس در معرض دید مردم وجود خواهد داشت.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات