به گزارش CNBC، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به پیشبرد قانونی رای داد که به رئیس جمهور جو بایدن اجازه می دهد تا TikTok را ممنوع کند. بعدازظهر سهشنبه، سناتورهای آمریکایی لایحه دوحزبی جدیدی را ارائه کردند که به وزارت خزانهداری این اختیار را میدهد تا علیه برخی شرکتهای فناوری خارجی، از جمله ByteDance چین، اقدام کند.
این ویژگی جدید رقابت را با پلتفرم هایی مانند یوتیوب که به خاطر ویدیوهای طولانی خود معروف است، داغ می کند، اما رقابت بین یوتیوب و تیک توک چیز جدیدی نیست. در آگوست 2021، YouTube Shorts YouTube را به عنوان جایگزین مستقیم TikTok معرفی کرد. شرکتهای دیگری مانند متا و اسنپ نیز قابلیتهای ویدئویی کوتاه را معرفی کردهاند و سعی کردهاند تا با محبوبیت روزافزون تیک توک در آمریکا همراهی کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
TikTok با معرفی ویژگی جدیدی به نام «Series» راه دیگری را برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی معرفی کرد.
به گزارش ICTNN، ویژگی جدید تیک توک به نام «سریال» به تولیدکنندگان محتوای منتخب اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تری را به اشتراک بگذارند که تنها با پرداخت پول می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. هر یک از سریال ها می تواند شامل 80 ویدیو باشد که مدت زمان آن حداکثر 20 دقیقه است. سازندگان محتوا می توانند قیمت محتوای پولی خود را انتخاب کنند. پیش از این، کاربران TikTok تنها می توانستند ویدیوهای 15 ثانیه ای، یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و 10 دقیقه ای را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند.
با این حال، نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی TikTok را احاطه کرده است زیرا ByteDance (شرکت مادر TikTok) در چین مستقر است و خصوصی است.
TikTok در بیانیه ای اعلام کرد که این ویژگی جدید در حال حاضر برای گروه منتخبی از تولیدکنندگان محتوا در دسترس است. اما این شرکت قصد دارد در ماه های آینده این ویژگی را برای دیگران نیز به ارمغان بیاورد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری