به گزارش ICTNN، از مرکز توسعه تجارت الکترونیک، امین کلاهدوزان با اشاره به نشست آنلاین سازمان بهداشت جهانی در خصوص محدودیت بازاریابی دیجیتالی دخانیات به میزبانی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی برگزار شد. ، گفت: در این نشست کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای مختلف به ارائه موضوعات روز این حوزه و تجربیات موجود پرداختند و مهم ترین چالش های قانونی و اجرایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ دخانیات به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: بحث درباره وضعیت کشورها در رابطه با ترویج و ترویج دخانیات و ممنوعیت های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ از جمله موضوعات مطرح شده در این اجلاس بود و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران ایران نیز به ارائه تجربیات و دستاوردهای کشور پرداخت.
وی با اشاره به قوانین و مقررات موجود در حوزه ممنوعیت تبلیغات، بازاریابی و فروش اینترنتی دخانیات، تصریح کرد: از جمله قوانین موجود در این خصوص، «آیین نامه اجرایی قانون جامع مبارزه با دخانیات و مبارزه با دخانیات» و مقررات خاص برای خرید، فروش، حمل و نقل یا نگهداری محصولات تنباکو و کالاهای تبلیغاتی تنباکو.
کلاهدوزان در پایان تصریح کرد: بررسی قوانین ملی کشورها، نقاط قوت، ضعف و چالش های موجود و بحث همکاری های بین المللی در راستای محدودسازی بازاریابی دیجیتالی دخانیات از جمله موضوعات مطرح شده در روز پایانی و جمع بندی این سه جلسه بود. اجلاس روز
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات