امکان سه تماس صوتی پیام رسان ایرانی با اپراتورهای ثابت و تلفن همراه اخیراً از سوی مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح و اعلام شده است و به زودی خبرهای مربوط به آن اعلام خواهد شد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
پیش از این و به گفته مسئولان گفته شده بود که برنامه مدونی برای تقویت پیام رسان های داخلی ادامه دارد و در نهایت دو یا سه پیام رسان در کشور فعال خواهند شد تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند. در حال حاضر تمرکز بر روی حمایت از پیام رسان هایی است که مردم به آنها لطف بیشتری نشان داده اند و زیرساخت های آنها آماده است و در این مدت کیفیت آنها افزایش چشمگیری داشته است.
امکان پرداخت از طریق پیام رسان های بومی یکی از مواردی است که این ابزارهای داخلی را نسبت به پیام رسان های خارجی برتری می دهد. اکنون داشتن امکان تماس صوتی برای پیام رسان های بومی می تواند یکی دیگر از ویژگی هایی باشد که کاربران را به استفاده از این ابزار ترغیب می کند.
پس از محدود شدن برخی پیام رسان های خارجی در سال های گذشته و طی چند مرحله، مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسان های دیگر از جمله نمونه های مشابه خارجی و داخلی آغاز شده است. اگرچه تعداد کاربران پیام رسان های داخلی هنوز با رقبای خارجی آنها قابل مقایسه نیست، اما برخی از افراد ترجیح می دهند از ویژگی های ابزارهای بومی به جای ابزارهای خارجی استفاده کنند.
پس از تصویب قوانین و تعرفه های ارتباط متقابل پیام رسان های اجتماعی داخلی به اپراتورهای تلفن همراه، مقرر شد امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان با شبکه این اپراتورها ایجاد شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرد که به زودی امکان تماس از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و موبایل فراهم می شود.
در همین راستا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل، وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، از موظف شدن اپراتورها برای ارائه خدمات لازم برای ایجاد امکان تماس با پیام رسان ها خبر داد. بر اساس این مصوبه، موضوع اتصال اپراتورها و پیامرسانها بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای پیامرسانهای اجتماعی ملی که اعضای آن به پنج میلیون کاربر رسیده است، در نظر گرفته شده است.
بر این اساس اعلام شد هر پلتفرمی که ضوابط لازم را داشته باشد، امکان ارائه سرویس تماس را خواهد داشت و در این راستا سه پلتفرم داخلی ضوابط و شرایط ارائه سرویس را رعایت کرده اند و راه اندازی سرویس به اپراتورها ابلاغ شده است و امید است تا دو هفته آینده این امکان در اختیار عموم قرار گیرد.
به گزارش ICTNN، تماس صوتی (Call Out) نوعی قابلیت ارتباطی بین پیام رسان ها و اپراتورها را فراهم می کند و دیگر نیازی به داشتن یک پیام رسان برای طرفین نیست. برای مثال کاربری که پیام رسان گپ یا سروش و سایر پیام رسان های داخلی را نصب کرده است می تواند از طریق این پیام رسان با شماره همراه اول ایرانسل یا رایتل تماس بگیرد.
پس از آن بود که اربعین امسال یکی از سکوهای ملی (پیک روبیکا) توانست این خدمات را به صورت گسترده به زائران حسینی ارائه کند. کاربران این پیام رسان میتوانند با استفاده از سیمکارتهای ایرانسل یا همراه اول عراق، مستقیماً با تلفنهای ثابت یا تلفن همراه ایرانی، بدون نیاز به نصب روبیکا بر روی دستگاه خود، مستقیماً با تلفنهای ثابت ایرانی یا تلفن همراه خود تماس صوتی برقرار کنند. دارای یک تسهیلات
تحریریه ICTNN شبکه خبری