یکی از اهداف اتاق تهاتر ملی ایجاد است بستر تبادل داده ها، اطلاعات و خدمات بین دستگاه های اجرایی، زیرساخت جستجوی الکترونیکی اطلاعات بین دستگاه های اجرایی، امکان توسعه ارتباطات الکترونیکی دستگاه های اجرایی مستقل از هر گونه سامانه ماهیت داخلی و مکان فیزیکی واحدهای اجرایی دولت، امنیت و انتقال سریع اطلاعات بین سیستمهای مختلف در چارچوب سازمانهای دولتی از طریق خدمات و تمرکز تبادل اطلاعات در قالب خدمات در یک بستر واحد که امکان توسعه در سطح ملی و حتی فراملی را فراهم میکند. اشاره شده.
ادغام اطلاعات و خدمات برای تحقق نسل بعدی توسعه دولت الکترونیک (2EGOV) نیازمند بستری برای تبادل و به اشتراک گذاری داده ها، اطلاعات و خدمات است. دستیابی به اهداف متعالی توسعه دولت الکترونیک با ایجاد زیرساختی تعاملی، پویا و یکپارچه برای تبادل اطلاعات و خدمات دولتی ضروری است که در ادبیات این حوزه به عنوان مرکز تبادل اطلاعات (NIX) یا مرکز تبادل اطلاعات شناخته می شود. پل خدمات دولتی (GSB).
بر اساس آمار سازمان فناوری اطلاعات ایران، تعداد تراکنشهای درگاه خدمات دولتی (GSB) در مهرماه امسال به بیش از ۲۳۷ میلیون تراکنش رسید.
در بین دستگاه های خدمات رسان سازمان وضعیت کشور با بیش از 80 میلیون تراکنش (حدود 34 درصد تراکنش ها) طبق روال گذشته دستگاه های خدمات رسان را هدایت کرد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت بهداشت، … درمان و آموزش پزشکی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
باید بگویم، دروازه خدمات دولتی (GSB) با هدف یکپارچه سازی خدمات دستگاه های دولتی و امکان دریافت درخواست های بین دستگاهی در شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد.
سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس تعهدات مقرر در برنامه پنجم توسعه و آیین نامه اجرایی آن و همچنین بر اساس استانداردهای فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات، با ایجاد تهاتر ملی اطلاعات برای اشتراک گذاری خدمات الکترونیکی بین دستگاهی بر اساس شبکه ملی اطلاعات بستری را ایجاد کرد. نتیجه این اقدام، انجام تعاملات الکترونیکی بین دستگاهها (G2G) است که زیرساخت ارائه خدمات دولتی به مشاغل (C2G) و ارائه خدمات دولتی به شهروندان (B2G) را فراهم میکند.
اهداف اتاق تهاتر ملی
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات ایران اخیراً اعلام کرده است که در مهرماه سال جاری در پاسگاه خدمات دولتی، تهاتر ملی اطلاعات که مسئولیت پاسخگویی بین سازمانی را بر عهده دارد؛ تعداد دستگاه های خدمات رسانی از 71 دستگاه به 73 دستگاه و تعداد دستگاه های دریافت کننده از 311 دستگاه به 313 دستگاه و تعداد سرویس ها و روش های اجرا شده به 1516 دستگاه رسید.
از سوی دیگر، تا پایان مهرماه از میان دستگاه های متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، به ترتیب وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خدمات GSB استفاده می کردند. اکثر. همچنین در میان پرکاربردترین خدمات، بیشترین تراکنش مربوط به استعلام هویت سازمان آمار حیاتی، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرویس بررسی سرویس ایمن سازی و سرویس بررسی واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است. . در مجموع تعداد معاملات مبادله شده طی هفت ماه گذشته به بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تراکنش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 80 درصد رشد داشته است.
به گزارش ICTNN، مرکز ملی تبادل اطلاعات یا درگاه خدمات دولت یکی از مهمترین اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در راستای اجرای دولت الکترونیک است که باید به تعهدات تعیین شده در برنامه پنجم و اجرای آن عمل کند. مقررات و همچنین بر اساس ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوب شورا. فناوری اطلاعات عالی آن را ساخته است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری